Gå til innhold

Noen som vet hvordan gardemoen ligger i forhold til der olso-kiel fergen går? (colorline)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang avstand er det fra gardemoen til OSLO-KIEL fergen?

Hvor lang tid bør man regne med?

Skrevet

Ca 30-45 minutter å kjøre, vanligvis. Kanskje lenger nå som de bygger om hele oslo.

Skrevet

Ta toget til Oslo og så taxi bort til båten fra Oslo S er mitt tips.

Skrevet

Kan man ta noe form for flybuss??

Skrevet

Ja, det kan man også, men det er mye raskere og mer effektivt å ta flytoget når du skal ta kielbåten. Toget stopper på Oslo S og det er like ved der båten går.

Skrevet

takk for svar

og flytoget går fra gardemoen? hvor ofte går det?

kan man gå fra oslo s og bort til båten (har med barn)

Skrevet

halvtime hvis du ikke reiser i rushtrafikken. kjører motorveien hele veien innover, tvers igjennom den nye opera tunnelen og når du kommer ut av den så så ser du kaia på høyre side:) rundt rundkjøringa og du er inne på området!

Skrevet

Ok da tar vi flytoget :)

skjekket tider og holdeplasser på flytoget.no, så no lurer jeg på hva holdeplassen heter der vi skal av??? hehe oslo s?? eller`?

Fra oslo lufthavn til oslo s regner flytiget.no at det tar 22min (??) stemmer det?

må man bestille plass på flytoget? eller kan man bare møte opp?

Skrevet

Du kan fint gå fra Oslo S og til kiel-ferja med barn. Vi vandra rundt der i sommer mens vi venta på at båten skulle gå. Ikke langt i det hele tatt.

Skrevet

ok.

men tar det bare 22min fra gardemoen til oslo s? skal bestille fly til gardemoen så må beregne tiden her, hihi, takk for hjelpen dere snille folk :)

Skrevet

Tar bare 22 min fra G.moen til Oslo S ja.

Skrevet

Ikke langt i hele tatt fra oslo s til kiel-ferga? Du tenker ikke på dfds-båten, det er ikke langt. Jeg syns det er langt selv fra National til Hjortnes-kaia (Filipstad), og hadde hvertfall ikke lagt ut på turen med min 4-åring langt mindre helt fra Oslo s. På trafikanten kommer avstanden opp med nesten 3 km, beregnet gangtid 50 minutter.... Evt kan du ta flytoget videre til National og gå derfra, det blir jo kortere. Bussen til kaia går også forbi der.

Det går en tilslutningsbuss fra Oslo s til hjortnes, tror den er merket 99. Du finner info om bussen og øvrig tilbud på nettsiden til Colorline (nederst):

http://www.colorline.no/skip_og_ruter/oslo_-_kiel/havneinformasjon

God tur!!

Skrevet

Jeg ville heller aldri tekt på å GÅ fra Oslo S til Kielbåten. Det er langt å drasse bagasje hele den veien...

Skrevet

Med barn vil det ta minst tre kvarter å gå til Kielferga. Her må det nok en taxi til!

Og det tar nok mer enn 30 min å kjøre bil fra Gardermoen til Oslo sentrum. 40-45 min må man minimum regne med.

Annenhver flytogavgang stopper ikke på Lillestrøm, og det tar 19 min. til Oslo S.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...