Gå til innhold

Stakkars liten har ikke bæsjet på en uke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenten min på 2 mnd har ikke bæsjet må snart en uke.Hun har vært veldig urolig de siste dagene,raper og promper masse.Og det lukter skikkelig.Gråter mye på kveldene.

Er det noe man kan gjøre for å "hjelpe" henne til og bæsje??

Jeg fullammer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oftene enn en uke har aldri noen av mine bæsjet.. Avføringen har vært fin selv om det har gått 2 uker også, men har merket på barna at de er litt mer urolig den siste tiden. På det meste har det gått 3 uker, men da var avføringen også stein hard....

Du kan gi malt. Bland ut i litt melk eller gi litt og litt i ren form rett før du ammer.

Du kan stimulere endetarmsåpningen. Vasilin og q-tips eller termometer. Bare så vidt på innsiden. Hold på en stund. Kommer masse illeluktene (hi-hi) luft først. Kan også presse beina/låra lett mot magen mens hun ligger på stellebordet, gjerne etter at du har stimulert litt.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei, gutten min på 3,5 mnd bæsjer sjeldent mer enn en gang i uke, har også gått 10 d, det er normalt ved fullamming. Det er ikke snak om forstoppelse. Promper gjør de likevel, frodi de svelger luft ved aming.

Skrevet

Det kan gå 10 dager uten at amme-barn bæsjer..

Et par tips;

Gi henne litt malt-extrakt i melken (på flaske, ca en tskje).

Ta tempen på henne, prøv å pirk litt med temper'n i endetarmen (ikke lenger inn enn vanlig).

Dette kan hjelpe henne litt kanskje ;-)

Og sykl med beina hennes.. ta bena hennes opp mot magen...

Skrevet

Det kan gå 10 dager uten at amme-barn bæsjer..

Et par tips;

Gi henne litt malt-extrakt i melken (på flaske, ca en tskje).

Ta tempen på henne, prøv å pirk litt med temper'n i endetarmen (ikke lenger inn enn vanlig).

Dette kan hjelpe henne litt kanskje ;-)

Og sykl med beina hennes.. ta bena hennes opp mot magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...