Noregsgard Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Sønnen min har gått opp alt fra 150 til 250gr i uka. Denne siste uka har han gått opp 300gr. Nå er han 7 uker og 5 kilo. Var også blitt 58 cm lang. Når slutter de å vokse så voldsomt? Ser for meg at han blir gigantisk om det skal gå i dette tempoet hele tiden
Bustehue Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Hvor gammel er han? Jeg mener å huske at apegutten begynte å roe ned på vektøkninga rundt 4 måneders alder. Ikke helt sikker. :-) Babyer kommer jo i alle størrelser og fasonger :-)
*shehasmyheart* Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Tja... Ikke sluttet å gå mye opp i vekt her enda ihvertfall. Han er 5 mnd, 9,2 kilo og 69 cm lang. Glad i mat han;D Iflg hs ville det roe seg litt når nattmaten ble kuttet. Men hun sa ingenting på vekta hun da. Var meg som fikk litt sjokk:D Men i dag er han syk, og spiser lite. Og på sånne dager er det godt å ha litt å av;) Han går også opp mellom 250 og 300 gr i uka. Det er nok det da. Men godt å vite at en har god nok at til de syns jeg. Og rundt 6 mnd har jeg hørt at det kan flate litt ut på vekstkurven. De blir litt mer aktive da. Kos deg med god-gutten din:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Ammer du eller får han mme? Brystbarn har ofte en brattere kurve i starten, men flater fortere ut igjen. Min la på seg nesten halvkiloet i uka de første 3 mnd, men fra 3 til 10 mnd gikk han opp bare 1,8 kg.
EgG Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Snuppa mi la også veldig godt på seg de første 3-4mnd. (ca 200-250g i uka)Fortsatte med god vektøknin frem til ca 6mnd.(150-200g i uka) Fra 6mnd begynte det å bli mer normal vektoppgang. Nå er hun 8mnd og legger på seg ca 100g i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå