Gå til innhold

13mnd og våkner ca.5 hveeer morgen...kan jeg forvente noe annet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har våkna nesten på slaget 5 hver morgen i tre mnd nå...begynte i barnehage for 1 mnd siden, tirsdag- torsdag, så når torsdagen er her kan han sove noe lenger...prøvd å legge han senere(8) i en periode, men nei...en lur...tja, men holder ikke ut med bare den ene luren i lengden...skal sies at han sover stort sett fra 7-5 hele natta da...men likevel....5 er myyye tidligere enn 6 asså :-/

noen som har noen triks for å få han til å sove lenger??? Synes "alle" sier at det går over men...

prøvd Ferbers metode kl.5 også,funka bra på legging, men akk nei!!!! Kanskje han bare ikke er mer trøtt!!!???!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

poden her har også holdt på sånn fra han begynte i bhg når han var 1 år...har blitt litt bedre nå de siste ukene, og sover til 5.30- 6(stort sett).nærmer seg 14 mnd nå. samtidig med bhg start lærte han seg også å gå, og ville opp mellom 3 og 5 for å leke!!! er vel mye som skjer for dem fysisk og mentalt...

selv velger jeg å bite tenna sammen(selv om jeg er stuptrøtt på jobb), å håpe at det går over snart( som nevnt har det blitt litt bedre...)

husker at storesøster også adde slike perioder innimellom...

Skrevet

Vi har også hatt dette problemet noen uker nå - poden er snart 16 måneder. Aner ikke hva man kan gjøre heller jeg, for her i huset begynner dagen hans mellom fire og fem (halv seks i morres), så kan bare håpe det går over av seg selv etter hvert...

Skrevet

Kanskje han er sulten?

Tulla mi på14mnd har også slike perioder inimellom og jeg har da valgt og gi henne litt velling på flaske. da sovner hun som regel igjen med en gang :) Som regel sover hun fra 19 - 07 så tenker det kanske er pga økt aktivitet eller vekst at hun plutselig våkner så tidlig og er sulten.

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på nei...det skal prøves:-) Takk :o)

Skrevet

"en lur...tja, men holder ikke ut med bare den ene luren i lengden..."

Hvor lenge har dere holdt ut med bare 1 lur da? Normalt er to lurer for mye for de aller fleste barn på over 1 år, og de aller fleste vil oppleve at barnet sover lenger på morgningen når de dutter ut ene luren (etterhvert kutter helt ut dagsoving i 2-3 års alder). Har 4 barn, og alle mine 4 har vært slik at når de begynte å bli klar for å kutte en lur, så våknet de tidligere og tidligere om morgningene. Å kutte ned til bare en lur kan være et tidkrevende prosjekt. Med vesla brukte vi faktisk over 5 uker på å få det til, men når det endelig seg inn, så sov hun lenger igjen. I en overgangsfase måtte vi la henne få en power-nap i 9.30-tiden på 5-10 minutter (vekket henne fra denne) og så en vanlig lur i 12-12.30 tiden og 1-3 timer utover. Etterhvert klarte vi å holde henne våken til ca 11.30 og la henne da i stede. Nå er hun 14 mnd og sover fast en lur i 12-tiden på 1,5-2,5 timer, og fra ca 19 til ca 6-7 hver natt (avbrutt av x antall små oppvåkninger).

Skrevet

Det hørtes lurt ut det med den power- nappen, for ellers er det umulig å holde han våken til ca 12 ....er gjerne trøtt kl.10, så det kunne passa bra...skjønner jeg får prøve litt forskjellig, og jeg har ikke prøvd så lenge som 5 uker nei...veldig allright med litt forslag som man kan prøve ut hvertfall, setter jeg veldig pris på :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...