gravid-81 Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Skal begynne å jobbe igjen snart, men ammer fremdeles. Snakket med sjefen min som sa jeg måtte ha e attest fra legen på at jeg fremdeles ammer. Har bestillt time hos legen i morra. Er det noen som har vært hos legen for å få det? Hva skjer egentlig? Spør h*n bare eller kan de på noen måte sjekke det?? Håper noen kan svare;-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Hos oss inngår det som en del av korte velferdspermsjoner, men det er fodi vi har tariffavtale som tilsier dette. Da trengte jeg ingen attest. Hvordan er ordningen på din arbeidsplass? Er du organisert?
mamma og my Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg slipper å tenke på attest for ammefri, for mini er så liten. Tror han bare kommer til å spørre deg om du ammer, og skrive ut attest...Du kunne nok fått fra helsestasjonen også.
rampete robin Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Stat/kommune tror jeg sier at helsesøster må attestere at du ammer når barnet er mer enn 9 mnd. Da har du rett på inntil 2 timer hver dag. Hvis jeg ikke husker helt feil...
newone Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 I lok avtalen vår har vi rett til 1 time ammefri om dagen, men sjefen kan kreve legeatest på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå