Mammatiltogutter! Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Har en gutt på nesten 4 mnd som er våken ca hver 2-3 time hele natta.. og det begynner å bli slitsomt kan du si! derfor lurer jeg på å begynne med nan, grøt eller velling... hva er best??
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Helsesøster sa til meg at dersom babyen trenger mer enn mm etter 4 mnd anbefalte hun grøt istedenfor nan, slik at babyen ikke skal bli sugeforvirret pga flaske + at de etter 4 mnd uansett kan ha grøt. Jeg vurderer å begynne med grøt selv, vesla blir 5 mnd på fredag.
Mammatiltogutter! Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2010 ok, høres jo fornuftig ut da! Det eneste er jo at det tar jo sin tid før han lærer å spise grøt... men må vell smøre meg med tålmodighet kanskje.... (storebroren brukte over 1 mnd før han var oppe i en hel porsjon.)
minimii Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Vi hadde samme problemet. Jeg har ikke nok melk på kvelden, slik at hun blir veldig urolig og ikke vil sove. Jeg fikk beskjed om å begynne med grøt, men at det var lurt å starte på dagtid for å vite at småen ikke fikk magetrøbbel av grøten. Jeg har dermed begynt med ett grøtmåltid på dagen og gir henne NAN på kvelden.. Hun blir ikke sugeforvirret og har tatt flaske veldig greit. Hun var definitivt klar for grøt. Er kjempenysgjerrig når vi spiser og spiste grøt med en gang. Kjempegodt! En annen mulighet for å få dem mer mette på kvelden er å pumpe og så ha litt grøtpulver i melka slik at det blir en velling..
2010 Mammaen Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg fikk beskjed om å gi erstatning på kvelden og ikke grøt. Jeg pumper meg og gir det jeg får ut sammen med litt mme de kveldene jeg merker at han er ekstra sulten. Har begynt med frukt/grønnsakmos på dagtid. Jeg ammer likevel ca hver 3 time på natten - med unntak av det første strekket der han kan sove 5-6 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå