Aprilbarn mamma Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har nettopp begynt å gi frøkna smaksprøver på grøt, most potet, most banan etc. Det går fryktelig treigt. Hun er helt vill etter maten vår, men når jeg setter henne i egen stol og smekke så er hun ivrig, og gaper høyt, men rynker på nesa av alt jeg gir henne. Jeg skjønner jo at det tar noen ganger før hun begynner å like ting. Hvor lang tid tok det for eksempel fra smaksposjon av grøt til dere var oppe i full porsjon? Hvor lang tid tok det før babyen skjønte hvordan man skal spise av skje?
Nikki 75 Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg måtte gi fruktmos på fingeren til å begynne med, jeg. Småen skjønte bare ikke hva den skjeen var i det hele tatt! Begynte med fruktmos etter at grøten ikke falt i smak. Tror det tok en liten uke før det gikk an å gi ham med skje. Så begynte jeg å blande fruktmosen med grøt, og deretter begynte vi med bare grøt. Tok bare et par uker, tror jeg. Nå er han helt vill etter grøt, og det meste annen mat han får.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Med sønnen min som nå er 3 år husker jeg det tok 1 mnd fra vi startet med grøt til vi var oppe i full porsjon. Men han var bare 4 mnd når vi startet for han fikk mme. Det med mat er en tålmodighetsprøve ja. Husker han brukte 45 min på en brødskive lenge også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå