Aprilbarn mamma Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 smokk, sutteklut, amming, rugging og liknende? Babyen min kan inniblant sovne av seg selv uten noe, men det tilhører sjeldenhetene. Eller sovner hun til amming eller en sjelden gang smokk når hun vil ta den. Hun er 5,5 mnd.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Jenta mi har aldri tatt smokk. Kosekluter har heller aldri vært hennes ting :-) Ammet henne i søvn til hun var 8 mnd, da bestemte jeg en kveld at nå fikk det være nok. Hun brukte opp mot en time på å sovme,i tillegg våknet hun 10000 ganger på natta,var blitt så vandt med å sove med puppen. Det ble litt grinining et par kvelder,men etter det har det gått knirkefritt. Er nå 10,5 mnd,og det er bare å legge henne ned i senga å gå ut av rommet. På dagtid var jeg nødt til å rugge vogna hennes for at hun skulle sovne. Det sluttet jeg og med i samme slengen. Litt protester var det,men ikke mye :-)
LHE Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har en sønn på 7mnd. Siden han var 2 mnd har han sovnet av seg selv om kvelden og fra han var 3 mnd har han gjort det samme på dagtid. Dette er noe vi har lært han, da han egentlig ikke vil sove i det hele tatt, og jeg var i ferd med å bli gal. Nå kan også andre legge han uten at det er noe problem. Smokk har han aldri villet ha, så lenge han har noe å gni i ansiktet sovner han, i seng eller vogn.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Vår sønn må ha smokk, men han sovner uten alt det andre. Jeg har hatt det problemet at han aldri vil sovne i armene mine, så det har vært litt vanskelig når jeg er på steder hvor jeg ikke kan ta med vogn. Vi har lagt han i senga/ vogna fra fødselen av, fordi jeg ikke ville vende han til å bli båret rundt.. Han er nemlig stor og han kommer vel ikke akkurat til å bli noe lettere å løfte med åra! :-) Så sparer jeg ryggen litt og..
sillyfilly og Olivia Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Tulla har sovnet av seg selv siden hun var rundt 3 mnd. Hun sutter da på fingrene sine. Men bortsett fra det trenger hun ingenting.
bitthen Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 På kveld sovner han som regel av seg selv. Av og til er det litt sutring, men som regel legger han seg ned og sover. Har gjort dette siden han var et par mnd. På dagen derimot, skal han ligge i armene til mor. Har begynt med klut, da han roer seg bedre med dette på dagtid. Har den over øynene hans når han sovner i armene, og sniker han ned i vogna. Tror ikke han skjønner hvor han er derfor kan han nå sover 30 min der
Tabitha Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Jenta vår er faktisk totalt avhengig av smokk. Sovner ikke uten, så dersom hun våkner i løpet av natta må smokken settes i (hvis hun ikke får tak i den selv).
Bustehue Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Gutten min sovner av seg selv hver gang han skal sove. Det har han gjort hele tiden egentlig. Han har en bamse i senga som han etterhvert har blitt veldig glad i. Så den er nok litt kos for han å ha der. Men det må sies at det ikke alltid er like frivillig fra hans side. Det hender han gråter litt før han sovner. Som oftest de gangene han er veldig trøtt, og ikke har fått lagt seg til rett tid. Når han er trøtt så blir han så grinete, og hvis jeg prøver å bysse han i søvn blir han bare mer sint. Han trives rett og slett best i fred og ro i sin egen seng.. :-)
Romeren Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg erfarer at det går litt opp og ned. I perioder (han er snart 11 måneder nå) har han sovnet av seg selv, mens andre ganger må vi sitte hos ham til han sovner. Tror det er ganske vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå