Gå til innhold

TFK Vanlig bagg eller multi x?

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg trengre noen råd.

Vi har kjøpt TFK twist, og skal nå kjøpe bagg. Det store spørsmålet er hvilken av de to mulige skal vi ha. Det er positive og negative ting med de begge og like forvirret blir vi hver gang vi drar for å kjøpe.

1. Multi x har jo sin åpenbare positive side ved at den kan brukes som en mini sportsdel vinklet mot oss til han er ca10-11 mnd. Men er den varm nok og stor nok til å ha en god voksi-pose i jan-april, med tanke på av junior kommer i starten av januar?

2. Vanlige baggen er jo kjempe stor og god, men da må vi gå rett over på sportsdelen når han er ca 6-7 mnd. Kan kanskje bruke en pute bak ryggen i en periode for å gi han litt mer utsikt når det behovet kommer, men liker ikke at en så liten baby skal sitte med ansiktet fra oss.

HJELP!!! Vi tar imot alle synspunkter og erfaringer med stor takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142428544-tfk-vanlig-bagg-eller-multi-x/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha et 6-7måneder gammelt barn vendt fra meg hadde for meg vært helt uaktuelt. Man får været rett i fleisen for å si det slik, og du kommer til å savne blikkontakten. Så skal du bruke en TFK vogn (søplevogn spør du meg, hater glidelåsene og TFK har såå dårlig service ved feil) hadde jeg kjøpt MultiX bagen...

Hei

Jeg har også kjøpt TKF-vognen til babyen som kommer i februar. Jeg så også på de to ulike baggene, men synes multi x ble litt åpen til vinteren og landet derfor på den vanlige. I butikken jeg var i anbefalte de multi x som en bag en kunne ha mellom hardbag og sportsdelen. Men som de sa, det koster en del i forhold til hvor mye det blir brukt da den bare vil vare noen mnd ekstra. Jeg tror ikke det blir noe problem å putte babyen over i sportsdelen når baggen blir for liten selv om barnet er vendt bort fra en.

Hei

Jeg har TFK joggster twist med hardbag. Byttet til sportsvogndelen da han var rett over 6 mnd. Har ikke opplevd noen vansker med å ha mini vendt fra meg, han trives godt. I en overgangsperiode i sommer benyttet jeg bilsetet på vognunderstellet når han ikke skulle sove (maxicosi med adaptere) og jeg hadde han da vendt mot meg i sittende stilling. Det fungerte veldig fint for oss til vi byttet til sportsvogndelen. Hardbagen til TFK er veldig lun, samtidig som den er lang og det er god plass for vinterpose i den. Multi-x bagen vurderte vi aldri da den ikke var på markedet i Norge da vi kjøpte vogna.

Ang. glidelåsene i ryggen: mange misliker de, men vi har aldri hatt problemer med de.

Lykke til med bagvalg:)

Til dere alle!

Takk for svar :) Jeg trodde ikke det skulle være så vanskelig for meg å ta et valg angående slike ting, men jammen tar det ikke mye tid og energi på å tenke ut det beste valget hihi. Virre virre vapp sier nå jeg bare.

Uansett flott å få noen ideer/tanker fra dere, tusen takk! Håper valget faller i helga, og vi blir strålende fornøyd :)

Hei, vi har multi x bag ed saueskinnspose oppi, det går helt fint :) Av erfaring så er det kanskje bare 5 mnd før baby mistrives i bag, og det syns vi er for lite til å sitte i sportsvogn, derfor valgte vi multi x bag. Har ikke problemer med plass eller at at bag er lite lun. Ta med deg voksiposen i butikken og prøv forskjellen før du velger:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...