Gå til innhold

når fikk dere time til ordinær ul/hvor langt på vei var dere på ul?

Anbefalte innlegg

Er litt vel irritert nå. For har ventet lenge på å få time til den ordinære. På lørdag som kommer er jeg 16+0 så syns jeg burde høre noe snart...så jeg ringte til fødepoliklinikken på Stavanger Universitets Sykehus hvor jeg skal ta den... og de sa at de ikke hadde fått henvisning, men legen min sendte den 26.august.... vel, ringte legekontoret mitt som bekreftet at den var sendt da, men at de skulle sende ny... håper den nye kommer fram! Skal ringe sykehuset på fredag og høre om de har den da og da kan fortelle meg når timen var... Men det rare er at hun på sykehuset sa i tlf til meg at den ordinære er mellom uke 19 og 21... her på din side står det mellom uke 16 og 18... sist gang med datteren min hadde jeg akkurat 18+0 ordinær ultralyd..men det var et annet sted enn sykehuset da. Er redd for å vente for lenge..

så lurer på når dere andre fikk den ordinære, hvor langt på vei dere var når den ble tatt?

mvh

Fortsetter under...

Fikk innkallingen i posten 5 dager etter at jeg hadde vært på 1. svangerskapskontroll. Litt overrasket over at det gikk så raskt.

Jeg er vel 18+4 når jeg skal på ultralyd, altså i uke 19.

I forrige graviditet var jeg 19+6, og ikke noe problem det.

Uke 16 er vel litt tidlig å ta den, har hørt om flere som har vært så tidlig, og de har måttet ta ny et par uker senere fordi det var for tidlig. En gang mellom uke 17-20 er det mest vanlige har jeg forstått.

Jeg var litt treig dette sv.skapet med å gå til legen så jeg fikk innkalling i posten og time 14 dager etterpå. Da var jeg 22 uker når jeg skulle inn.

Det har da vel ingenting å si om du må vente litt lengre:)

Jeg var på ord. UL da jeg 16+4 og måtte komme tilbake etter noen uker fordi hjertet var fr lite til ordentlig sjekk. Grunnen til at jeg fikk så tidlig er at mensen var 2 uker i ulage etter en SA i mars. Så i følge mensdato skulle jeg vært 18+4 på ord. UL. Hadde ny time forrige uke og da var jeg 19+3 ogg fikk sjekket alt som skulle sjekkes:-)

Jeg har vært veldig tidlig ute dette svangerskapet. Min gyn. søkte fødeplass til meg allerede i uke 9, så jeg fikk raskt svar. Men ordinær UL har eg fått time til først 6 des. og da er jeg godt og vel 19 uker på vei. Forrige gang var jeg nok ca. like langt på vei, tror til og med at jeg kanskje var i uke 20 den gangen.

Annonse

Var på UL i dag :D :D er 19+2. I oslo er det vanlig med UL i uke 17-19/20. Vet at f.eks. i nordnorge er det vanlig med uke 18.

poenget er at frem til og med uke 20 vokser fostrene ganske likt, slik at det er mulig å sammeligne (for å finne termin) og se på alle organer.

De fikser nok time til deg! uke 16 er uansett veldig tidlig, og tror det er uvanlig å ha noe før 18 egentlig.

lykke til!

Enig i at det er kjedelig å vente når det er noe man VIRKELIG gleder seg til :)

Jeg fikk min ul time ei uke etter første svangerskapkontroll,altså i uke 12 . Skal på ul neste mnd, da vil jeg være 18+6 :))

Du skal egentlig få beskjed om dette i god tid før timen, ble jeg opplyst om hvertfall.

Jeg fikk time til ordinær ul når jeg var rundt 9-10 uker på vei(de hadde lagt det inn i systemet når jeg var på tidlig ul i uke 8, og timen kom i posten ganske fort etterpå). Skal neste torsdag ,og da er jeg 19+1...:)

Jeg fikk svar 5 dager etter at jeg hadde vært hos legen. Jeg skal på ultralyd i uke 19

Sist gang var jeg i uke 21

første gangen var jeg i uke 17, det var alt for tidlig, så jeg måtte tilbake 2 uker etterpå.

Ja, synes du burde ha fått en innkallelse nå. Jeg er 17 uker på vei, og fikk innkallelse for fler uker siden. Jeg har time når jeg er ca 17 uker på vei. Er naturlig med ultralyd et sted mellom uke 17 -19 (står i gravidboka jeg har). Det er litt viktig at du ikke får timen for sent heller da. Håper du snart får en time.

Annonse

Sist gang fødte jeg i Oslo og skulle egentlig til UL i uke 18, men pga flytting endte det med uke 22 tror jeg, de ville helst hatt meg inn under uke 18.

Denne gangen bor jeg i Tromsø, og her det mer vanlig med uke 19. Jeg var på ultralyd i dag og jordmor mente det var veldig gunstig at jeg var på UL i uke 19/20.

Begge ganger har ultralydterminen stemt veldig overens med mensterminen heldigvis, fått noen få dager tidligere termin begge ganger.

Fastlegen min skulle søke om UL i uke 18 :) Nå er jeg i uke 13 og venter spent på innkallelse:) Har vel vært til UL i uke 18/19 med ved de to forrige svangerskapene mine ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...