★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 er så fryktelig forstoppet kanke huske sist jeg var på do når jeg nå tenker meg om...:/ har prøvd alt fra fiber kuber,rosiner og diverse tips jeg har fått uten hell... har microlax(tror jeg det hetr) liggende men det tørr ejg ikke ta...kan det være "farlig" nå eller kan jeg bruke den?vet snart ikke hva jeg skal trøkke i meg for å få igang maskineriet igjen....råd mottas med stooor takk!!
Nat27 Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Har holdt på sånn største delen av svangerskapet selv, uten særlig hjelp fra noen av tipsene/rådene som skal hjelpe mot sånt...Heldigvis har det blitt liiiitt bedre nå på slutten - sånn helt av seg selv, og jeg føler meg hvertfall ikke kvalm og uggen lengre pga forstoppelsen.. Jeg var også veldig skeptisk til Microlax og lot være å ta det, men vet ikke egentlig om det kan være farlig eller noe.. Men uansett, det som hjalp meg litt (og mest av alt) var faktisk så enkelt som activia. Men regner med at du allerede har prøvd det også... Håper det løsner litt for deg også etterhvert, for det er noe virkelig "dritt" (litterally speaking, hihi) og ha det sånn..
Hera_75 Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Det eneste som hjelper meg.. og jeg har prøvd alt.. er linfrø som har ligget i bløt over natten. Ta 2-3 ss og legg i vann. Bland feks med litt yoghurt og spis/drikk før frokost. Gå deg en lang tur i løpet av dagen. En eller to dager med dette, og det løsner. Fortsett forebyggende. Supplér evt med å spise svisker (3-4 stk før hvert måltid), tygg godt og drikk mye vann til.
Novadona Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 jeg har selv vært forstoppet og lite hjelper, men mye vann virker å hjelpe meg litt. Ellers spis druer og plommer, det er jo godt og er bra for stoppet mage
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 jordmor ba meg spise kiwi, det hjalp i allefall på meg
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 inne og sniker her litt... Prøv duphalac (får på apoteket) blandet ut i litt juice, etter noen få dager løsner proppen og alt blir som normalt igjen Jeg kjører stor dose av det noen få dager også er alt bare toppers
Voyeur Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Ta microlaxen! Ikke noe farlig med den, det er så lite i den at den kun virker i ytterste del av tarmen. Har selv tatt microlax noen ganger pga av de hyggelige jerntabelettene, ingen fare for å starte fødselen med det altså Så ville jeg ha tatt duphalac hver dag for å forebygge etter du har fått renset opp i systemet... Eventuelt linfrø/biola etc. Husk på å drikk masse masse vann, spesielt hvis du spiser svisker etc.
Skaubinna Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Biola med havregryn hver morgen og en spiseskje med linfrø hver dag har gjort at det ikke har vært noe problemer med dobesøk her i gården - ennå i alle fall. *bank i bordet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå