Gå til innhold

Du som hadde sydd vognpose selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Husker ikke hvem du var, men husker at du hadde sydd vognpose i fleece, og at du også hadde lagt ut bilde av resultatet. Er ikke engang sikker på om det var i dette forumet, men mener at det var det..

Hvordan gjør du det? Har du en oppskrift? Hvor fant du evt den? Jeg har ikke hatt vognpose til de andre barna mine. Jeg har hatt gode bager og har brukt dyne/teppe. Men nå har jeg altså fått litt lyst til å prøve å sy en sånn pose. Problemet er at siden jeg ikke har hatt det før, er jeg litt usikker på hvordan de skal lages. Er det rett og slett som en liten sovepose?

Jeg er heller ingen reser på symaskina, men tenkte at hvis det ikke er for avansert, kan jeg jo gjøre et forsøk. Men må ha en slags veiledning...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan hende det var meg du tenkte på.

Jeg har kun sydd vår/høst poser. Men med en tykkere dyne kan man nok fint sy en vinerpose også.

De jeg har laget har ikke hatt uttagbar dyne. Alt jeg har brukt til å sy posen kan vaskes på minst 40 grader.

Jeg fant noen oppskrifter på nettet.. hvis du søker på -sy egen vognpose-

noen var greie i beskrivelsen, men jeg orket ikke bruke glidelås, så jeg laget meg min egen oppskrift- jeg tegnet meg noen bilder av hvordan jeg ville ha posen.

Første gang bommet jeg,så ting stemte ikke overens. Lønner seg å tegen en liten skisse og klippe ut for å være sikker på at du har tenkt rett ang sømmer og hvordan den skal lukkes.

Jeg har en skisse på en veldig enkel variant, men jeg har falt for knytelukking noe ala voksi som de siste to jeg har laget.

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/412924

Skrevet

Hei! Ja, det var deg jeg tenkte på :-) Takk for svar!

Nå tror jeg du hadde lagt ut flere bilder òg?

Skal gjøre et nettsøk og se hva som kommer opp. Jeg er ærlig talt ganske dårlig på å sy, og har en tendens til å bli ganske aggresiv når jeg sitter ved symaskina, så det kan ikke være for vanskelig. Men jeg har så lyst til å prøve å få til noe sånt.

Skrevet

Takker, takker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...