Gå til innhold

uke 38+2 og hodet er enda ikke festet =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

jordmor sier at hode står langt opp i bekkenet og er veldig bevegelig. hva kan være grunnen til at hodet ikke vil feste seg? vil det være meget sannsynlig at jeg vil gå langt over tiden nå eller kan fødselen starte selv om hodet ikke er festet? hva vil jordmødrene i så fall gjøre da?

takk for alle svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig at hodet ikke fester seg. Hos fleregangsfødende fester ofte hode seg ikke før fødselen er igang:-)

Skrevet

er 38+5 og hodet har ikke festet seg her heller. Men så lenge de liger med hode nedover så er det ingenting å bekymre seg for. Ikke alle fester seg, og det trenger ikke ha noen betydning for når fødselen setter i gang. Så bare slapp av og nyt den siste tiden :)

Skrevet

Hodet til min nr to festet seg heller ikke under fødsel hun lå lenge langt oppe og de måtte til slutt "dra" henne ned siden jeg hadde hatt 10 cm åpning en god stund uten at hun ville ut....veldig vondt men helt greit;0) Det hele var over fra vannet gikk og bebisen var ute på 1 time og 40 min:0) Man må bare passe på å ikke løpe rundt men ligge mest mulig så navelstrengen ikke kommer rundt halsen på bebisen...

Skrevet

jeg fikk beskjed av jordmor om å prøve å sitte på huk og gå i trapper slik at lillejenta mi kansje kommer seg ned i bekkenet =p

Skrevet

Mange ganger fester ikke hodet seg før under selve fødselsen.

Jeg var på kontroll da jeg var omtrent 38+2 faktisk. Da var ikke hodet festet. Jeg fødte uansett 5 dager før termin, og fødselen gikk kjempefort. Under 2 timer fra 3 cm til ungen var ute.

Skrevet

Hører ikke til her lenger, for jeg fikk jenta mi for en uke siden. Men ville bare si at jeg var på kontroll på dagen, i ett-tiden og da var ikke hodet festet. Jenta mi kom i stor fart på kvelden, og hun var ute i ett-tiden på natten, så det trenger ikke ha noe å si :)

Skrevet

jeg er 38 + 4 og hode hele magen er høy og hode er bevegelig. JM og lege sier at det gjør ikke noe. Fikk ingen tips for å få lillegutt lenger ned. JM sier at jeg hadde hatt lite kynnere kunne være en av årsakene, og at jeg kanskje måtte få flere av dem for at lillegutt skulle presses litt ned...

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Hos meg var ikke hodet festet da jeg var 38+2... men jeg fødte den dagen likevel ;)

Men forrige gang jeg var gravid, så var hodet festet i en måned før fødsel!

Festet/ikke festet... babyen kommer når den kommer, har jeg funnet ut :) Lykke til med fødsel og baby! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...