mixie Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Har ikke brukt pillen siden tidligere i år. Tempet de første 3-4 månedene etter jeg sluttet på den, men syklusen var regelmessig og hadde el til samme tid hver syklus, så sluttet å tempe. Syklusen er 28-29 dager, og el er på dag 14 eller 15. Vi bestemte oss nylig for at vi skulle utsette barn et par år, av diverse grunner, men jeg tenkte jeg skulle vente til jeg fikk mensen før jeg begynte på pillen igjen. Men har ikke fått mensen... Ventet mensen for 5 dager siden, men er ingen tegn til at den kommer. Har vært veldig kvalm og svimmel og utslitt de siste dagene. Har ikke testet ennå, men har vært gravid to ganger før, så jeg vet hvordan det føles. Problemet er at jeg skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Vi hadde sex 2-3 dager etter el, men da kom han ikke. Vi hadde sex igjen 4-5 dager etter el, og da kom han, men da skulle det jo vært trygt. Hvordan kan man bli gravid 4-5 dager etter el, og allerede ha symptomer to dager etter ventet mens??
LilleFru Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Du sier ingenting om sex i dagene før EL? Et sted leste jeg at de ivrigste svømmerne kan overleve inntil 5(!) dager... Kan det være en mulighet? Egget lever vel bare i 24 timer?
mixie Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2010 Glemte å nevne det... Vi hadde ikke sex før el i det hele tatt, siden jeg hadde bestemt meg for å begynne på pillen igjen. Det var derfor vi ventet til etter el før vi hadde sex... Så fra dagen jeg fikk forrige mens til syklusdag 17 hadde vi ikke sex, eller gjorde noe som helst som kunne gjort meg gravid...
Kafo - julibaby12 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Høres rart ut :S Det enkleste er vel å bare ta en test for å avklare det hele...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå