Grateful mom Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Vi blir ikke helt enige her ser det ut til. Han ønsker å bruke en av fadderne som vi brukte til eldstemann. Jeg er usikker fordi jeg ikke vet hvor vanlig dette er. Utover det hadde jeg ikke hatt noe imot det altså. Noen som har gjort det samme?
maimaimai Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Vet ikke helt hvor vanlig det er, men vi har i alle fall de samme fadderne til våre tre barn.
FrøkenSprøken Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg tror ikke det er så veldig vanlig, men vi har i allefall det. Det er et vennepar av oss som vi har mye kontakt med, og som vi vet at vi kommer til å bo i nærheten av resten av livet. Vi er også gudforeldre på datteren deres. Jeg synes det er hyggelig at de er gudforeldre til begge ungene, fordi de da blir en utvidet del av familien for oss alle. De er liksom "gudmor Xxxx og gudfar Yyyyy" for begge ungene. I tillegg til disse to har begge ungene individuelle faddere, som vi håper vil følge opp det bestemte barnet litt ekstra. Da har vi valgt noen som vi tror vil kunne gi det bestemte barnet mye positivt, for eksempel en barnløs venninne av meg som er veldig flink med unger, og som er flink til å ta del i vår hverdag, til å ringe, og til å huske bursdager o.l. I tillegg har jeg min kusine som fadder til lillejenta, fordi jeg tror at denne kusinen kan være en god samtalepartner for lillejenta vår når hun vokser opp. Hun er nemmelig meget reflektert, empatisk oghar gode verdier
Mamman til Popivia Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Min husbond og jeg er Gudforeldre til begge jentene til gode venner ~ de ønsket å unngå at det ble gjort forskjell på dem. Synes det er veldig kos vi
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har samme tre fadderene til begge barna, rett og slett fordi vi er en liten familie, og ønsket faddere som er familie. Har ikke tenkt over om det er uvanlig jeg, er det så nøye a?...
mamma og my Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har forskjellige faddere, fordi vi har så mange å ta av i familien, og det har vært en hyggelig måte å f.eks hilse nye svigerdøtre ect inn i familien. Men, det viktigste er jo å velge faddere som dere har tillit til, ikke tenke på hva som er vanlig og ikke...
abella Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg og mannen er fadder til to søsken. Nr 3 og 4 i en søskenflokk. Altså ikke noe "system" på fadderne hos dem. De hadde forøvrige 4 faddere hver, og de to andre var ikke de samme.
Grateful mom Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2010 Godt å høre at det fins andre som velger det samme da.. Vi kommer nok til å gå for henne, er jo en grunn til at hun ble nevnt i hele tatt også :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har faddere som går igjen, men ikke de samme til alle 3. De to eldste har et par som de har begge to. Mens de to minste har søsteren min. Hadde vi bare kunne hatt den kunnskapen om oppførselen til de vi valgte som faddere overfor barna over tid (noe som jo er umulig å vite før etterpå) hadde vi tatt et helt ulikt faddervalg en det vi tok. Da ville vi selvsagt valgt ut de beste og hatt de til alle tre! Selv om vi har like faddere, opplever vi desverre at fadderene tar oppgavene sine på ulike måter og at det dermed blir ulikt for alle 3. Jeg håper ikke det er noe som vil sette sine spor senere. (Tenker på når det blir tid for konfirmasjon feks) Noen av de er veldig opptatt av materiale verdier, mens andre ikke engang gidder å se to ganger på barna etter en viss tid. Jeg har en liten forkjærlighet for de av de som viser at de bryr seg Jeje, desverre så blir vi klokere med livserfaringene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå