Gå til innhold

Positiv EL test idag, insem på onsdag. Kan det gå?

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er så redd for at det ikke skal treffe denne måneden her. Fikk positiv EL test idag, men har desverre ikke muligheter for å bli inseminert før på onsdag. (skal insemineres om morgenen)

Er det for sent tror dere? Erfaringer? Blir vanligvis inseminert dagen etter positiv test.. Ikke det at det har klaffet enda da...

Jeg trenger håp for denne pp'en, istedet for en følelse av bortkastet tid...

Fortsetter under...

Har vært hos gynokolgen i dag.12 dagen etter mens og skulle egentlig ha hatt eggløsning i dag men den gang ei.Så vi reiser til dk fredag.Tar el spøyte onsdag kveld så satser på at det klaffer.

Var også litt bekymra når jeg trodde vi måtte sette oss på fly i kveld for å rekke ned i morra.

Har du ringt til klinikken dere skal på å høre hva de mener?

Det skulle vel gå bare bra med inseminasjon på onsdag. De gjør vel det ca 36 timer etter positiv eggløsningstest. Det som er lurt å gjøre for å ha mer kontroll på eggløsning, er å gå til gyn noen dager før forventet eggløsning for å sjekke str på folliklene, og så sette eggløsningssprøyte etter avtale med klinikken du skal insemineres. Syntes det var mye greire enn å bruke EL-test!

Takk for svar jenter.

Onsdag morgen vil jo være ca 48 timer etter positiv el-test, så får håpe egget mitt ikke har sluppet helt enda, siden det bare lever i ett døgn.

Satser på det går fint med inseminasjon 2 dager etter positiv test, selv om jeg har mine tvil. Men det er uansett bedre enn å skippe denne måneden helt. Det orker jeg bare ikke. Jeg trenger den lille muligheten av at "det kan jo være". Dere kjenner kanskje til det? :)

Jeg vurderer å gå til gynekolog for scanning, men jeg har egentlig god kontroll over når EL kommer, og positiv test var forventet idag, så det var ikke noe sjokk, men av og til kommer livet i veien på de mest dårlige tidspunkt....

Jeg fikk positiv test på morgen kl. 8, og ble inseminert dagen etter kl 10. Det var hvertfall full klaff for meg :-) Vet ikke hvor gammel du er men har lest en plass at EL er litt senere for yngere prøvere. Var veldig bekymra for at det skulle være for sent, men det gikk veldig bra! Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...