Gå til innhold

Syntocinon nesespray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvet den??

Funker den??

Har ennå melk selv,men greit og gardere seg litt hvis jeg sku miste.. Vil amme lenge som mulig her...

Skrevet

Den hjelper ikke for produksjonen, kun for å sette i gang utdrivningsrefleksen. Den er effektv i så måte ja... Skulle du miste melken hjelper den deg ikke.

Skrevet

Åååå.... Vet om 2 stk som har brukt denne og de hadde mistet melken,og hadde fått det igjen etter og brukt den...

Mulig jeg missforstod det de sa da..

Sette i gang utdrivningsrefleksen??

Vil det si om man har melk men lite så kan man få mer av og bruke den??

Sorry,men jeg er grønn på det.. Siden jeg ikke har problemet der..

Skrevet

Nei, man får ikke mer melk, men melkegangene åpner seg og melken strømmer lettere ut når man har brukt den. Dette kan hjelpe dersom man f.eks har tette melkeganger og man ikke får ut melken (derfor jeg fikk den). Man kan også bruke den hvis man har treg utdrivningrefleks og babyen er veldig utålmodig. Da kan man bruke sprayen litt før man skal amme, og legge babyen til brystet når man kjenner at den funker. Da slipper man skrik og skrål fra en sulten baby som ikke får ut melken. Utdrivningsrefleksen settes normalt sett i gang når babyen stimulerer brystvorten, men noen har treg utdrivningsrefleks, og da setter hormonet i syntocinonen i gang denne kunstig. Var det litt bedre forklart?

Kanskje har du kjent sitring i brystet enten litt etter barnet begynner å suge (eller andre ganger når det ikke suger)? Det er utdrivningsrefleksen som setter i gang. Da strømmer melken og man merker gjerne at barnet må svelge raskere unna :-)

Skrevet

Jeg bruker den, ikke pga at jeg har lite melk men pga at utdrivingsrefleksen er så treeg på den ene puppen. Kjenner det sprenger i brystene etter noen min og melken kommer med en gang han begynner å suge så den fungerer på det iallefall. Har ikke hørt noe om at den påvirker produksjonen jeg heller, kun utdrivingsrefleksen! :)

Skrevet

Den er også på resept, så du må snakke med legen din om du skulle få bruk for den.

Skrevet

Jeg bruker den når jeg skal pumpe meg. Pumpa har ikke helt samme effekten på utdrivningsrefleksen som gutten min har, men med syntocinon får jeg ut dobbelt så mye (!!!) som uten når jeg pumper. Genialt! :o)

Skrevet

Aha..Nå skjønner jeg :)

Da sku kanskje jeg ha hørt om jeg kan få det..

Snupp her er umulig ved brystet fortiden..Tar litt tid før melka kommer..

Skrevet

Syntocinon inneholder hormonet oxytocin som i kroppen vår gjør at vi har melk. Dermed kan Syntocinon hjelpe på produksjon av melk.

Skrevet

Jeg holst på å miste melka når mini var rundt 5 uker. Jeg fikk denne sprayen av legen og produksjonen var oppe og gikk igjen ganske fort.

mini er veldig utålmodig ved puppen og liker at melka kommer fort,så når det gikk litt for tregt ville han ikke ha mere. Jeg følte sprayen hjalpe veldig på utdrivningsrefleksen noe som gjorde at melka kom fortere lengere enn det ville gjort uten sprayen(om du skjønner) som igjen gjorde at produksjonen gikk opp drastisk og veldig fort. Følte melka var på tur bort igjen for litt siden,ringte legen fikk ny respet og melka er tilbake:))

så ja den hjelper helt klart på å øke produksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...