Gå til innhold

Hvordan få han til å ta flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 mnd. Han har tatt flaske et par ganger uten problemer. Men da var han litt mindre. Nå er det helt umulig! Han skjønner ingenting stakkar;) Men tenkte bli med på venninne-kveld til lørdag. Blir første gang med litt alkohol etter fødsel. Har lyst til å være med. Men, hva gjør jeg? Noen som har noen råd? Har prøvd MAM flaske i dag uten videre hell:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme her.. Han heller aldri prøvd før nå da og han er 4.mnd.. Han suger en gang og blir sur, ruller med tunga og sikler ut det som evt kommer ut. Og det er i tilegg mm så det er ingen ukjent smak.. Har prøvd avent flaskene jeg da..

Det viktige er iallefall å sikkert ha mm oppi og at det er mattid så han er sulten.. Kanskje det hjelper om pappaen mater? Har ikke så mange gode råd siden jeg heller ikke får det til :P

Skrevet

Takk for svar uansett:) Tenkt samme. At pappa må prøve. Og det har de gjort. Mislykka det og;( Har prøvd 3 flasketyper til nå. Begynner nesten å bli desperat;D Men vi gir oss ikke. Kanskje noen andre har noen supre råd??? :)

Skrevet

Her og har vi samme problem:-( men vi forsette å prøve litt hver dag,forskjellige mme. Til slutt fant vi ut at han likte ikke butikken sine,men apotek sin. Ikke så hard for magen. Så bare forsett å trene så kommer de nok skal du se:-) prøv også forskjellige flasker!

Skrevet

Har ikke så veldig mye råd egentlig, vi sleit med det samme sist. Når snuppa var blitt ca 3 mnd nektet hun å ta flaske, selvom hun hadde tatt den bare en uke før. Nektet fram til hun var ca 7-8 mnd, da begynte hun igjen. Denne gangen øver vi minst én gang i uken for å se om det kan holde seg. Men sist tok det altså ca en halvtime før hun skjønte hvordan det skulle gjøres, hadde nesten gitt opp før det liksom gikk SÅ bra plutselig. Føler det er viktig at hun ikke er supersulten og sur når jeg prøver, da blir hun bare mer sur. Vi bruker også MAM flasketuten, kun den som funket sist så ble bare sånn. Føler den er bedre enn avent sin hvertfall.

En annen ting du kan forsøke er med sånn tutekopp, fås kjøpt på apoteket. Det måtte vi bruke med forrige da hun sleit med å få tak i puppen i begynnelsen. Noen syns det er ok. Ellers er det bare å øve og øve :-)

Skrevet

Forsøk denne "onde" men effektive metoden: la pappaen (eller barnevakten om det ikke er noen fastboende mann hos dere:)) øve på å flaskemate mens du er på butikken eller går en tur. Du og matfatet må være helt ute av syns og lukterekkevidde. Han krangler sikkert litt, men det kan hende han gir seg lettere når det ikke er du som sitter med flaska.

Skrevet

Vi har vært igjennom akkurat det samme her, og det var ganske slitsomt, men vi fant noe som fungerte for oss:) Vi begynte å gi flaske på morgenen for da var han veldig sulten og godtok et annet alternativ enn puppen. Kanskje det kan fungere for dere også, og gi flaske når han er litt ekstra sulten, men ikke sint. Vi måtte også bytte ut mm på flaska med mme for å få en annen smak, men tenker at det er helt greit å gjøre innimellom ;)

Skrevet

Vår tulle ville heller ikke ha flasken,men vi prøvde å prøvde,og tilslutt fikk hun det til,øvelse må til. Vi har mam flasker,de som er rosa,lilla,grønn,det er bare de flaskene hun liker,god smukke på de. slutta me puppen da hun var 6 mnd. så bare øv å øv :-)

Skrevet

Samma problem her, vi fikk til med MAM flaskene til han helt plutselig ikke ville ta den lenger. Vi skjønte ingenting, for han tok den så flott hver kveld i 1 uke så helt plutselig slutta han. Vi prøvde da Avent sin, men ville ikke. Siden han bare vil ha NUK smukkene så tenkte vi at kanskje NUK tåteflaske kunne hjelpe, så jeg kjøpte det i går. Og gjett hva, den tok han!!! Får bare håpe det ikke var tilfeldig. Blir spennende å se i kveld:)

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips og råd:) Setter jeg pris på:) Håper å være til hjelp for dere en gang også:)

Skrevet

Funket med NUK flasken i kveld også, dog etter litt jobbing. Det var far som gav i kveld (jeg i går), det var litt kamp i starten. Etter et par minutter reiste far seg opp og gikk med han på armen og flaska i munnen og da tok gullet sugtak med en gang og spiste 100 ml med tynn tynn velling:)

Før han slutta å ta flaska ga vi hant pupp først for så å fylle opp med flaske (med mme eller tynn velling) etterpå for å ikke miste noe melk. Men de to siste dagene har vi gjort motsatt. Gitt flaske ca 45 min før legging også fikk han puppen når han la seg, funka i alle fall her. Har en følelse av at dette er prøving og feiling og meget individuelt fra baby til baby og mor til mor, men vil nå i alle fall dele de tingene som funker med andre så kan dere velge om dere vil prøve eller ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...