Gjest JuniGull2010 Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har lurt litt på om jeg sakte men sikkert skal begynne å kjøpe inn litt. Men jeg er likevel usikker. Brått får jeg en sønn som nekter å spise middagsglass eller som må bruke en annen bleie enn de jeg har kjøpt.. Og vi vet vel ikke om Kiwi brått fortsetter med kampanjen for å sikre seg at de er billigst. Hva tenker/gjør dere?
NiWi Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Hadde ikke hamstret - som du sier, det er litt kjipt å sitte der med en kartong med middagsglass som småen ikke liker (sønnen min liker noen typer middagsglass og spytter ut andre). Eller x antall bleiepakker som ikke fungerer så bra. Tviler på at bleiekrigen går over med det første (ingen av kjedene vil vel tørre å gi seg da de vil miste for mange kunder)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Kiwi og rema har "krigen" ut året.. Har hamstret litt bleier på rema (Landlord 5kr pakka) Noen få middagsglass..Skal kjøpe mer før "krigen" slutter..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Kommer til å hamstre litt bleier, men middagsglass er mer riski, for de får jo gjerne sine favoritter, og noen glass som de absolutt IKKE liker- så litt dumt hvis man har en hel haug av dem, og må kaste alt..
2010 Mammaen Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Blir vel litt hamstring etterhvert. Begynner nok snart å bruke Pampers nr 4 som kan brukes leeenge, så kommer til å kjøpe inn noen pakker av dem før årsslutt tenker jeg. Når det gjelder mat på glass har har vi litt tid å finne ut hva som faller i smak på, og kjøper nok inn litt der også hvis ikke priskrigen fortsetter etter nyttår. Selv om vi har grei råd er det såpass mye å spare at det blir dumt å ikke benytte seg av det :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg kommer til å hamstre bleier i forskjellige størrelser ja. Gutten min bruker FirstPrice, og nå koster det bare fem kroner for en pakke med 50 bleier i, så det vil være nærmest idioti å ikke hamstre. Han har "alltid" brukt FirstPrice, og det er den bleien jeg syns er best.
rampete robin Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Har begynt å handle inn ekstra bleier og kommer til å fortsette med det frem til jul også. Str 4 (Libero) bruker de jo leeeeenge, nesten så 2 åringen min kan bruke de også. Barnematen lager jeg, så slipper å tenkte på det :-)
Evigheten Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg skal hamstre! Nå er situasjonen vår en litt annen, siden vi bor i Sverige og bleiepakkene koster 100 kr stk her. Så vi kommer til å kjøpe masse masse når vi er på besøk hjemme i Norge
ett til! Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 middagsmat spiser ikke småen,men har kjøpt ca 6 pakker med bleier.jeg vet ikke hva du mener med hamstring,men du kan jo alltids kjøpe større bleiestørrelser da,og ikke så mange av hver typen i tilfellet de blir for små.både libero og pampers er jo veldig bra bleier,så jeg tror ikke akkurat du gjør bomkjøp om du kjøper noen pakker:)
*LillaMeg* Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg hamstrer.. Kiwi er liksom lokalbutikken her, så handler der hvertfall 3-4ganger i uka, er jo bare dumt å ikke ta med billige bleier, eller glass når jeg er der.. Om det så skulle vise seg at han ikke liker de glassene jeg har kjøpt så finnes det alltid ett eller flere barn i omgangskretsen vår som liker det, og kan få det.. Bleier kan man aldri få nok av, og de han ikke liker\passer sender jeg og videre.. Har og tenkt at fruktmoser og slikt kan kanskje brukes i matlaging. Boller, kaker osv..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 12. oktober 2010 #11 Skrevet 12. oktober 2010 jeg har så smått begynnt å handle inn bleier har vel til nå 28pakker ute i boden (forresten flaks at vi ikke bruker den) har handlet i forskjellige str både 4-5-6-7.. er jo egentlig dumt å ikke kjøpe inn. sist jeg hadde bleie barn mener jeg at jeg betalte 59 kr for en libero bleiepakke nå blir det 11,50 for pakken på kiwi. har regnet litt på det å kommet til at vi ca bruker 1-1,5 pakke i uka nå. middagsglass har vi beg å teste ut å hun har funnet sine favoritter så det kommer vi og til å kjøpe inn litt av. hun er 8,5mnd så vi har også testet 12mnd glassene der har hun også sine favoritter.
EgG Skrevet 12. oktober 2010 #12 Skrevet 12. oktober 2010 Snuppa her spiser ikke middag på glass. Men bleier hamstrer vi. Får det ikke så billig som en gang senere.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 12. oktober 2010 #13 Skrevet 12. oktober 2010 Vi hamstrer bleier! Selvsagt, tenker jeg nesten. Denne krigen kommer ikke til å vare, kjedene blør penger nå. Mat er ikke aktuelt for oss ennå og jeg planlegger uansett å lage det selv, så det dropper jeg. Er det forresten noen som har innspill til hvilke strl bleier man trenger mest av? Skal straks begynne på Libero nr 3 (!). Tuppa er 7 uker/5 kg/56 cm
2010 Mammaen Skrevet 12. oktober 2010 #14 Skrevet 12. oktober 2010 Hahaha! Måtte le litt av mamma til tre nydelige jenter ;-) "så smått begynt å handle inn"?! 28 pakker! Jøss! Deg vil jeg si er storhandel :-D Måtte le høyt jeg! Du har jo nesten et halvt år du nå da ;-)
rampete robin Skrevet 12. oktober 2010 #15 Skrevet 12. oktober 2010 Du trenger definitivt mest av str 4. Min baby på 7 mnd har brukt de et par mnd nå og han på litt over 2 år kan fremdeles bruke de, selv om de nå er litt trange og han ikke er så stor. Han bruker str 5, men i krise kan han bruke 4. Bleiene går fra 7-14 kg tror jeg.
Vandrende Melkemaskin Skrevet 12. oktober 2010 #16 Skrevet 12. oktober 2010 Kun bleier, maten lager jeg selv
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. oktober 2010 #17 Skrevet 12. oktober 2010 Skeptik jeg! Tror ikke prisen vil stige igjen. Men det vil vell ikke kjedene med ut før de må. Samme som den Spar greia på brus. Det skulle jo bare vare ei stund, så ble det litt til og litt til. Nå er den vell fast og de kan ikke ta den bort igjen? Vi har ikke hamstret.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. oktober 2010 #18 Skrevet 13. oktober 2010 hehe ja virker kansje som storhandel men da jeg hadde tvillinger sist handla jeg altid 20pakker bleier og 15pakker med nan i slengen hehe.butikken så helt ribba ut i bleie hylla har planer om å minst kjøpe inn så jeg har for et år. har prøvd de forskjellige str å hun kan fint bruke både 5-6 også nå, hun er såpass rund å go. Kjedene og ikke minst kjøpmennene taper penger i fleng så tviler på at de kan fortsette med så billige bleier over så mye lengre tid. da justerer de e såfall opp prisene på andre ting. husker ikke eksakt hvor mye de betaler i "inn" pris på bleiepakkene men den er iallefall høyere enn det de selger de for.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. oktober 2010 #19 Skrevet 13. oktober 2010 jeg bruker str 4 nå til snuppa må vel bytte nå staks hun er snart 9mnd. har to pakker igjen av dn str så må bruke opp de først. kunne sikkert brukt de lengre men hun er litt rund
Rosa J10 Skrevet 13. oktober 2010 #20 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg hamstrer hvertfall bleier! Når det er ca 12kr for Libero (altså halv pris og annenhver pakke gratis..) ser jeg ingen grunn til å la være. Kommer nok til å hamstre litt middagslass også, men ikke så veldig mye. Som du selv påpeker er det ikke sikkert at de faller i smak, pluss at de går ut på dato. Bleiene kan jeg jo bruke til mitt neste barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå