Gå til innhold

Dere som har termin rundt 18. april. Trenger litt hjelp :)

Anbefalte innlegg

Legen, jordmor og jordmor fra tidlig UL forfeller meg forskjellige ting.

Det ble først satt opp at jeg hadde termin 10. april.

Da jeg kom til tidlig UL trodde jeg at jeg var 12 uker, men ble satt tilbake to uker (10+4) med SAMME termindato

Dette stemmer ikke overrensmed legens datamaskin og heller ingen terminkalkulatorer på nett.

Har selv regnet meg frem til at visst jeg er i uke 13 idag(etter UL termin) har jeg termin 18. April.

Noen som tror de kan gjøre meg en smule klokere ? :P

Fortsetter under...

Når du er gravid 12 uker, er babyen din fremdeles bare 10 uker. Dette siden et svangerskap begynner ved siste mens` første dag... Man blir altså gravid to uker etter graviditeten regnes for startet...

Men når dette er sagt, så kommer babyen når den er klar. :) Et svarngerskap er fullgått ved 38 uker, men du kan fremdeles da gå to uker til, og være innenfor "normalen".

Nyt å være gravid, så får du nok en termindato du kan være sikrere på når du har vært til ordinær ultralyd. :)

Lykke til! :)

Små millimeter ved måling utgjør flere dager, derfor er det lett og slingre en uke pluss minus. To uker er litt mye, men noen har eggløsning senere/tidligere i syklysen eller uregelmessig menstrasjon. Du må se hvilken dato du får på ord.ul :) Vist du skulle gå øver tiden er det viktig å fortelle at det er stort avik fra mens og ul termin så følger de deg at det ikke blir komplikasjoner. De aller aller fleste barna kommer når de er klar til å møte verden :-)

Jeg skjønner heller ikke dette. Har termin 18. april ut fra egen beregning. Fra legens beregning har jeg 20.april. Men samtidig sier han at jeg er kortere på vei enn hva jeg selv har regnet med frem til.

Kan bli forvirret av mindre.. :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...