InsomNina Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg skal egentlig stige i lønn i midten av permisjonstiden av min, hvordan fungerer dette? Jeg sender jo inn papirer på min nåværende inntekt, så vil jeg kanskje ikke få noe høyere før jeg er begynner i jobb igjen? Hmm..
AO3 Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Får du utbetalt penger fra NAV eller fra arbeidsgiver? Jeg fikk penger fra arbeidsgiver (staten). Jeg gikk opp to lønnstrinn i lønn tidlig i permisjonsperioden, og fikk det utbetalt som vanlig. Jeg vet ikke hvordan det er hvis du får permisjonspenger direkte fra NAV...
Makko med to små gutter Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg får lønnsøkning i april, men de er aldri ferdig med det før i august.oktober. Fikk etterbetalt sist...
InsomNina Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg får dem nok direkte fra NAV, så dette må jeg finne ut av
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Min arb. giver utbetaler lønn, og får penger av nav. Men jeg fikk ikke noe lønnsstigning mens jeg hadde permisjon. Det kom først når jeg var tilbake i jobb, og fikk 100% lønn igjen (hadde perm. med 80% lønn).
Mrs.C Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 vi har lønnstigning hvert år men fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk i permisjonsåret.. nå har jeg perm fra jan til des, så det blir visst ingenting på meg.. rart i å med vi følger tariff men.. det vil jo da si at jeg blir liggende under tariffen..
Guttemamma75 Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Du vil ikke få med deg lønnstigning som skjer mens du er i permisjon ettersom foreldrepenger er en rettighet du opparbeider deg FØR du går ut i permisjon.. Dermed er det lønna du hadde før du går ut i permisjon som også blir grunnlaget for hele permisjonen din...
Mialulla Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg ville ha snakket meg fagforbundet. Jeg har fått lønnsøkningen mens jeg var i perm. Hadde 2 tette og dermed to permisjoner som følgte etter hverandre. Jeg fikk med med alt av lønnsøkningen i de nærmest 3 år jeg har vært hjemme, heldige meg!!! Men er det NAV som betaler direkte får du kun det grunnlaget du har hatt FØR du går ut i perm, og det må du forholde deg til under hele perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå