To gutter + en til? Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Har fått brev om at det er på tide med ny celleprøve, og det var ikke så mange timer tilgjengelig hos legen min. Så nå blir det onsdag, mens ikm er fredag. HVIS jeg skulle være så heldig at det har klaffet - er det da dumt å ta en celleprøve? Jeg kommer vel til å teste onsdag morgen, men kan jo ikke stole 100% på negativt svar da. Får vel bare si det som det er til legen, antar jeg, men av en eller annen grunn kvier jeg meg litt for det. Er det noen som har erfaringer?
Tuddeli Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Dette må du nok ta opp med legen, ja :-) Jeg bare husker fra mitt forrige svangerskap at legen helst ikke ville ta celleprøve tidlig i svangerskapet fordi det kan blø litt, og da blir det et ekstra stressmoment for mor. Det var ikke farlig for fosteret da, men som sagt; Hør med legen din du :-)
mammas skatter <3 Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 http://nhi.no/sykdommer/kvinne/celleforandringer/celleprove-13969.html googla litt til d så du kan se på. men d står i hovedsak at du kan gjøre d tidlig i graviditeten men sener kan d gi falsk svar pga hormonforandringer. men e ha villa sagt d til legen. e fikk også et brev om å ta celleprøve for fylt 25 år. men legen min ville ta d over jul sa han. tok jo også celleprøve 6 uker etter fødsel men d var jo for tidlig etter fødselen. sto d også om på denne siden.
To gutter + en til? Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2010 Takk for svar! Virker jo egentlig som at det skal gå helt greit å ta den prøven nå, selv om jeg kjenner at å få en børste opp i livmorhalsen hvis jeg faktisk skulle være gravid virker litt kontraintuitivt. Får høre med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå