pifi med tre nurk Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 jeg er 41 + 4 i dag, sist svangerskap fødte jeg på denne dag.. men i dag dro jeg på overtidskontroll på Ullevål, og hadde fortsatt ikke kjent noen tegn til at en fødsel var nært forestående.. Satt først med ctg registrering en stund, men da de ikke synes at lillegutt beveget seg nok så fikk jeg komme inn til lege som tok ultralyd, alt så bra ut med baby, morkake og blodgjennomstrømming i navlestreng.. legen sjekket meg også nedentil og "røsket" litt.. hun sa det var 3 cm åpning så vidt jeg forsto..og jeg blødde litt etterpå, hun sjekket at det ikke hadde noe medmorkaka å gjøre, men sa at det var vanlig at man kunne blø litt.. hun ga meg 1 -2 dager før hun mente at fødselen ville starte av seg selv... men hvis ikke så settes jeg igang på torsdag! Utrolig godt å vite at alt står bra til med lillegutt og det å vite at det er en absolutt frist til torsdag før han kommer! Er såååå klar!! Sitter her med en helt annerledes følelse enn jeg har hatt..nå føles det som det faktisk skjer noe der nede...
cadence Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Da hjalp det vel å bli "røsket" litt i da:) Så bra for deg at det endelig er satt en siste dag:)
Mia71 Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Måtte det bli din tur neste som føder! Føler veldig med deg som har gått så lenge over og som fremdeles har motet oppe. Jeg er kun en dag over termin (gikk 7 over forrige gang) og merker at min tålmodighet snart er over og blir irritert over jm som har så good tid. "Hun liker seg der inne da vettu". "Det skjer når det skjer" og "du er jo i fin form". Skal til jm igjen imorgen og håper å mase meg til litt strekk og en rask time til sykehus for sjekk. Uansett, håper du får din senest imorgen. Uansett: lykke til!!
pifi med tre nurk Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2010 hhe, det er rart ed det..jeg har ventet og ventet og håpet egentlig å føde før termin denne gang....men etter et visst punkt så sluttet jeg å håpe hele tiden at det skulle skje... så nå er det bare en bonus om han kommer før torsdag... hehe...nå veeet jeg jo at det ikke er lenge igjen!! Men så klart, føler jo litt at det er min tur nå altså....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå