Prøver på nr 3! Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Endelig funnet ut av syklusen min. har hele tiden trodd at jeg har hatt 30 dagers syklus og at tanta har vært forsinket de 2 siste periodene, men neida- syklusen min er på 40+. Så i dag fikk jeg altså positiv eggløsningstest og jeg ble så glad!!! Men lurte på en liten ting- hvos lang tid tar det fra pos test til egget faktisk løsner??? Når man ikke får positiv test lenger- er det for sent for befruktning da? krysser fingrer for en liten spire denne perioden...
playground princess Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Som deg håper jeg også på nr 2! Og jeg fikk også positiv EL-test i dag Kommer du til å teste i morgen også...?
Prøver på nr 3! Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Så spennende å være to i samme situasjon. Ja, tenkte å teste i morgen tidlig. Hvis testen er negativ i morgen- bør vi ha sex i morgen også? Hva kommer dere til å gjøre? hehe
Musemor med tre søte små Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Ok, et par ting. En EL-test blir positiv like FØR eggløsning. Når EL-testen blir negativ igjen, er egget sluppet. Egget er fruktbart 24 timer etter det er sluppet. Mannens spem kan leve opptil 5 døgn inni kvinnen. Om spermen eller egget kommer frem til riktig sted først, spiller ingen rolle. En EL-test er som regel positiv i 2-3 dager, men kan og så være positiv kortere og lenger Positiv EL-test = humti dumti. Så, ikke sitt her lenger. Finn frem lassoen, fang mannen og hopp i seng
kei80 Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Henger meg på denne jeg! fikk en smiljefjes på el testen idag! testet ikke igår(var tom) Så spent på om den begynnte i går..Her er det nr 3 som er planen!(nesten helt bestemt ) Masse lykke til jenter!!
MiniMikki Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 jeg har også fått positiv strek i dag, så håper spire festes eg snart Jeg er ikke norsk så beklager for feil i setninger!
www.OnlineLege.no Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Nå som du vet eggløsningstidspunktet er det mye enklere å planlegge graviditeten. Som nevnt i tråden lever spermen ca fem dager og egget kan leve i opptil to døgn etter eggløsningen. Samleie som finner sted ca tre dager før testen blir positiv og opptil et par dager deretter kan medføre graviditet. Neste spørsmål kan da være når graviditetstesten blir positiv :-) Vi har forsøkt å forklare dette her: https://www.onlinelege.no/sykdommer-og-tester/ubeskyttet-samleie-prevensjonsmetoder-naar-slaar-graviditetstesten-ut.html Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå