Aprilripsen Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Vært på kontroll på sykehuset nå akkurat. 40+6 idag. Fikk modningsakupunktur og blei tøyd/strippet fra 3 til 4cm...ikke akkurat behagelig noe av det, spesielt siden jeg IKKE LIKER nåler. Men er klar for det meste nå for at ting skal skje her. JM sa hu håpte, og nesten regna med at jeg skulle oppleve å få mer mensmurringer utover kvelden og forhåpentligvis gå over i fødsel HÅPER DET!!
Aprilripsen Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. oktober 2010 Glemte å spørre: Noen som har erfaringer på området? Hjelper akupunktur? Hjelper stripping? Takker for svar
pifi med tre nurk Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg var på overtidskontroll på sykehuset i dag og ble strippet der.. har ikke opplevd det før, verken i tidligere svangerskap eller hittil i dette.. mitt inntrykk så langt er at det har noe for seg, ..har mye murringer/vondter i rygg og mage nå..hadde ingenting før kontrollen!! Jeg hadde ca 3cm sa legen og det økte til 4 cm sa hun... hun mente det vil gå max 2 dager til før fødsel for min del, jeg håper det!!! Lykke tiltil deg, det er nok ikke lenge igjen for noen av oss!!
Voyeur Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Ble strippet på overtid sist gang jeg var gravid, noe som bare resulterte i vonde maserier hos meg. Snuppa ble født 2 dager etterpå, og tror det var med mannen sin hjelp, og ikke pga strippingen. Vet om mange som ikke får annen effekt av strippingen enn masse maserier, men lykke til likevel;)
Wopi Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg fikk modningsakupunktur og ble strippet 3 døgn før termin. Dette satte i gang vonde kynnere i 1 1/2 døgn, som ble et slitsomt døgn mer eller mindre uten søvn. Jeg fødte 11 dager etter! Og har bestemt meg for at jeg ikke skal forsøke det samme hvis jeg skal ha en til senere... For meg ble det en unødvendig ubehagelig opplevelse, som ikke førte noe godt med seg. Men her er det jo forskjellige erfaringer, så håper du opplever noe annet!
Aprilripsen Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2010 Foreløpig har jeg ganske mye vondt nederst i ryggen/øverst i bekkenet og nederst i magen med strålinger litt nedover i låra. Fikk hjelp av mannen min for to uker siden (etter det og, men da skjedde det ikke noe særlig) og det endte opp i 5 timer med modningsrier og 3 cm åpning. JM syns det var veldig rart at det stoppa med det siden jeg er 1.gangs... Kjennes ut som dagens behandling har hatt samme effekt, men litt mer intenst denna gangen - men fortsatt ikke årntli vondt... Håper det gåt over i fødsel denna gangen
charsoer Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 har fått det i dag, etter dager med rier også helt stopp igjen. I kveld gikk slimproppen og jeg sitter med mye aktivitet i magen og sterk murring i ryggen. satser på fødsel før helgen
Lotta2010x2012 Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Var hor jordmor/akupunktur forrige tirsdag, da hadde jeg 2 cm åpning og var ganske moden. På fredag var jeg der igjen, og hadde nærmere 5 cm etter tøying. I går hadde jeg 5 gode cm.. Har fortsatt ikke hatt en vond rie, men har mye kynnere og nespress. Håper dem kan ta vannet snart siden jeg er så langt på vei, og terminen er på torsdag. Første gangs her:) Begynner å bli utålmodig nå kan man si.. Jordmor blir like overasket når ho ser meg, så sikker på at jeg skulle ha født forrie uke:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå