Gå til innhold

Tre spørsmål om soving,spising og tenner:) 6mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Er det vanlig å ha fast sovemønster når de er 6mnd? Altså sove til faste tider hver dag ca?

2.Når kan man begynne med brødskive?

3. Sønnen min har begynt i de siste morgenene å våkne 0430-0530.. Han sutrer eller prater når han våkner,gråter ikke. Han er vanskelig å få til å sove igjen da. Han er litt snørrete,men ikke sutrete eller grinete og har ikke feber. Kan det være tenner`? eller er det noe annet som gjør at han plutselig har begynt å våkne så tidlig? Han har tidligere sovet 12 timer om natta. (19-07) Han sover ca 3-4 dupper på dagen på 20-45min.

Takk for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer ut fra egne erfaringer:

1- Ja helt vanlig. Kan stille klokka etter hvor seig hu er i øya ;) Her er det to dupper på dagtid; kl 11-12 og kl 14-16 Natta kl 18

2- Brødskive kan du begynne med rundt 7 mnd sa HS til meg.

3-Mi fikk tenner da hu var 5 mnd og de kom med feber og snørr. Blankt snørr. Jeg hevet hodeenden i senga hennes med klosser under beina og det hjalp på sovingen på morgenen (og om natta). Alt dette gikk over på 3-4 dager og da brøt tann 1 gjennom og tann 2 kom en uke etter men uten feber og snørr. Feberen var på 37.5-38 og kom og gikk i løpet av dagen......

Skrevet

takk for svar:) Mini sover liksom akkurat når det passer han! Plutselig blir det stille i lekegrinda... Men lønner det seg å lage faste sovetider for han? At jeg legger han i reisesenga si(senga hans vil jeg ha forbeholdt natta) når han skal sove?

Han har to tenner nede, disse kom da han var 4 mnd. kom med to ukers mellomrom. Da var han kjempe sutrete og grinete,ikke snørrete men hadde litt feber(38.4). Og sov urolig om natta.

Men nå er han ikke mer sutrete enn vanlig(han sutrer ikke mye altså), og heller ikke noe urolig,ikke feber, men litt tett i nesa. Også våkner han så grusomt tidlig! :P

HVORFOR DET? hehe...

Skrevet

Det lønner seg jo fordi dere fårlitt fastere rutiner og du får gjort ting når han sover.... Jeg kan f.eks vaske hus,vaske klær, brette klær, hente posten, sløve på nett, lese en bok..... Når hun er våken vil jeg jo helst bruke tid med henne, selv om hun er flink til å sysselsette seg selv bare jeg er i nærheten (stue/kjøkken-området).

Jeg bruker vogna til dagsovingen av samme grunn som deg ;) Putter henne i den og da er det ett fett for henne om vi triller en totimers tur ell om jeg bare setter henne på trappa =) VELDIG GREIT! Har malt mange meter med gjerder på den måten i sommer....

Så kan han jo fortsatt ta power-nap'ene sine om han trenger de da ;)

Skrevet

Men hvordan får man de til å sove sånn på dagen? Min er bare 4.5 mnd da. Så kanskje litt tidlig enda? Men han sover i maks 30 min om gangen på dagen. virker ikke som han klarer å komme over til den dype søvnen.. han sover hele nettene. 19.30-08. og hvis eg bare tar han over i sengen og mater han, kan han sove en time to til.. står vi opp, er det bare smådupping. han blir jo fort trøtt, så blir 3-4 korte dupper istedet. ikke engang når vi går tur sover han lenger.. Han sover stort sett i lekegrinden om dagen. og sovner på egenhånd når han blir ikke klare holde seg våken lenger. ellers sovner han på puppen, og våkner med en gang eg flytter han.. Hadde jo vert greit med litt faste og lenger dupper om dagen. Hadde vel hjelpt både han og meg. Eg hadde fått gjort litt, og han ble ikke så fort trøtt..:)

Skrevet

Vi har ikke faste sovetidspunkter på dagtid og det kommet helt an på når vi står opp og hvor trøtt hun er.

Når jeg ser at hun er trøtt så legger jeg henne ut i vogna og så sover hun i ca.30-60min. to ganger om dagen.

Og så legger jeg henne for natta i 18-tiden og så sover vi til kl.09-10.

Men hun er også begynt å våkne litt på natta (har sovet hele natta siden hun var 2 mnd.) og er snørrete. Hmm... Kanskje tenner her også? Spennende:)

(hun blir 6mnd. på lørdag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...