Nikki 75 Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Lille gullet mitt har fått problemer med det ene øyet sitt, det kommer gull verk ut av det, men ellers er det ikke rødt eller noe slikt. Han er litt forkjølet, kan det være grunnen, eller kan det være noe som krever behandling av lege? Bør jeg la legen se på det, eller går det over av seg selv? Noen som har vært borti det?
Sistah*G07*J09* Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 hvor gammel er han da? veldig fort at små babyer får verk i øyet sitt, pga trange tårekanaler. så lenge han ikke er veldig rød på selve øyet e.l. så går det fint ann å bare behandle med morsmelk eller saltvann
Nikki 75 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Takk for svar! Glemte visst å si at han er 6 måneder... Jeg har ikke morsmelk igjen... Men kanskje jeg kan kjøpe noen øyendråper for barn på apoteket?
Helann og lillebror Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg pleier å bare vaske med vann i noen dager, da forsvinner det som regel. Hvis det blir verre eller han virker plaget av det må du en tur til legen og få reseptbelagte øyedråper.
ma:) Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jenta mi på 4 mnd har det samme. Er i ferd med å bli bedre nå. Både jeg og mannen min har vært forkjølet i samme periode, så ser ut som dette er hennes utslag av forkjølelsen. Hoster litt i tillegg. Det gule i øynene ser ut til å gå over av seg selv, men vi har vasket med en forholdsvis kald klut når det var mye de første 2-3 dagene.
Tantrum Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Mest sannsynlig såer det forat tårekanalene inn til nesa er tette pga forkjølelse.Det som hjelper da, er å koke opp vann og duppe sminkefjerne-bomullspad's i det varme vannet og la de ligge mot nesa-mellom øyet og nesa.Varmen gjør at det som blokkerer lettere løsner og da får øyet drenert seg selv. Gjør dette i 10-15 minutter, bytt padsene ofte, slik at de er varme, men ikke "kok-varme" Vask øyet oxo med slike pad's. Om man ikke gjør noe med det, kan det utvikle seg til en øyekatarr..... Øyedråper er litt unødvendig til dette, de gjør ikke noe annet enn å skylle øyet og det er jo ikke der problemet sitter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå