Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg endelig begynne med nesespray på torsdag:) lurte på om dere har tips til kjøp av resten av medisinene, altså sprøytene? jeg skal gå på nesespray frem til 17.november! bør jeg vente med å kjøpe sprøytene? hvordan er det med holdbarsdato? de må vel oppbevares i kjøleskapet slik jeg har skjønt?

Nå er jeg så spent på prosessen videre:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142424907-kj%C3%B8p-av-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Du trenger ikke vente med å kjøpe sprøytene dersom du syns det er greit å kjøpe alt på en gang. Men, dette forutsetter at du oppbevarer de i kjøleskap. Litt avhengig av hvilke medisiner det er snakk om har de en holdbarhet på 1-3 mnd ved oppbevaring i romtemperatur, men mye lenger ved oppbevaring i kjøleskap (husker ikke hvor lenge i farten, men ganske lenge iallefall).

Det som du må tenke på er at medisiner som skal oppbevares i kjøleskap ikke kan være ute av kjøleskap for lenge. Slik at dersom du kjøper medisiner på apoteket og ikke er hjemme innen ca en time så kan du ikke putte medisinene inn i kjøleskap igjen (de reagerer på temperatursvingninger) og du kan bare oppbevare de så lenge som det står de er holdbare i romtemperatur.

Håper dette hjalp litt :)

Lykke til videre!

Jeg fant ut at det var best å "spre" innkjøpene litt over tid jeg da. For disse medisinene er ganske dyre, så det blir fort mange tusen kroner hvis du kjøper alt på en gang.

Dessuten har man selvfølgelig ingen returrett på dette, så HVIS du mot all formodning ikke skulle ha bruk for alle medisinene likevel, så har du jo kastet bort noen tusenlapper.

Jeg kjøpte sprayen på et apotek i byen en stund før jeg skulle begynne på den (det er bestillingsvare!!!) også kjøpte jeg sprøytene på sykehusapoteket på vei ut fra kontroll (her trenger man ikke å bestille på forhånd), når det hadde blitt bekreftet at det var OK å begynne på dem. Synes det har fungert veldig bra. Eggløsningssprøyta kjøpte jeg på sykehusapoteket samme dag som kontrollen hvor jeg fikk bekreftet at jeg kunne ta den samme kveld.

Uansett hva du velger: LYKKE TIL :)

hei Meerim, takk for tips. var på apoteket igår og hentet sprayen.fikk litt råd fra dem også. veldig behjelpelige på oslo city:) da kom vi på dette med at hva hvis behandlingen blir avbrutt, fordi en bestilt vare er en kjøpt vare. og det er snakk om flere tusenlapper ja. Men da spørs det jo om sykehusapoteket har disse medisinene inne hele tiden, slik at man får gjort det på den måten du gjorde det på.

og rakk du forresten fra sykehuset og hjem til deg på en time? forstår det slik at man skal være rask med å få det inn i kjøleskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...