Victoria_89 Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Da jeg var til legen første gang fikk jeg med en bok om graviditet. Spiren er nå 8+2, og ifølge boka skal den lille ca være 15 mm. Men ifølge her inne fra uke til uke er det 31 mm :S Hva stemmer? Var på tidlig UL for en uke siden, da var spiren 11 mm
magica fra tryll Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Har du da telt dine uker(altså siden siste mens) eller babyens(siden el)? Her inne om du ser fra uke til uke på babyen er den alltid 2 uker kortere enn deg. Så om du er 8+2 siden mens, er babyen 6+2. Da er det det du skal se på
Victoria_89 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Det er babyens, det sa hvertfall legen da jeg spurte. Den var 7+2 da og det står på UL bildene. Jeg regner vel med at det er babyens? Så nå er jeg litt forvirra hvilke jeg skal forholde meg til..
camill Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har regnet fra første dag i sist mens, da kom jeg til 7+5 uker og det var det de sa ul på også. jeg vet eksakt når jeg ble gravid. så de på ul regner mens dato tydlig hvis
magica fra tryll Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Det som står på ultralydbildene tror jeg nok er dine uker. Altså hvor mange uker fra første dag i siste mens. Det var ihvertfall det som stod på mine ul-bilder....
To gutter + en til? Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Det er mors uker man vanligvis refererer til når man snakker om uker og svangerskap, det er nesten bare på slike sider som dette at det hender at 'babyens uker' kan dukke opp. Men i medisin-verdenen er det mors uker, så det er det leger og ul-utskriften din snakker om.
magica fra tryll Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 ps-det ville jo vært ganske ekstremt å vokse fra 11mm-31 mm på en uke!!
Victoria_89 Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2010 Ja, det var det jeg syns var så rart! Å så spurte jeg legen til og med om det var fosteret, eller meg, å han sa fosteret. Jeg har mer tro på at det er den str i boka, å at legen ikke visst hva han svarte på en gang. Har hørt at de vokser raskt altså, men det var da måte på Litt mer sikrere nå hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå