Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med mitt tredje barn:-) Hadde håpet at jeg ville slippe unna kvalmen som har vært virkelig ille de to andre gangene. Det ser ikke sånn ut nei:-( Jeg er dårlig det meste av dagen. Er i jobb nå (jobber med mennesker hele dagen), men må stadig løpe til toalettet for magen vrenger seg:-( Hadde håpet jeg slapp å sykemelde meg så mye denne gangen, men føler meg skikkelig elendig. Hva ville dere ha gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man syk så er man syk. Jeg hadde nok sykemeldt meg ja! Er ikke godt å gå sånn... Det er bare snakk om noen uker av livet, så ikke hver redd for det!!

Evt går det kanskje ann å gå gradert eller aktiv sykemeldt?

Skrevet

Av hensyn til deg selv og menneskene du jobber med ville jeg sykemeldt meg. Det at du jobber med mennesker er også et argument for det, mener jeg. Det er heelt forferdelig å ha omgangssyke på jobb som bare varer og varer..!! Hvis du klarer å slappe skikkelig av hjemme de neste ukene er du kanskje mer rustet til å yte 100% på jobb når du friskmeldes igjen. Husk at det er snakk om en veldig liten tid av en lang yrkeskarriere.

Dette var ihvertfall min mening. Lykke til videre kjære deg!

Skrevet

Enig med de andre: Sykemeld deg hvis det er så ille. Det er ikke meningen at man skal gå på jobb for enhver pris. Og du må tenke på de selv, spesielt siden du har noen hjemme som sikkert også krever sitt.

Samtidig ville jeg forsøkt alternativ behandling mot kvalmen. Jeg har en venninne som lider av ekstrem svangerskapskvalme. I svangerskap nummer to oppsøkte hun healer i andre trimester og etter to behandlinger var hun så fin at hun greide seg gjennom hele resten av svangerskapet. Hun angrer selvsgt på at hun ikke prøvde det før. En annen venninne av meg ble kvitt kvalmen ved akupunktur. Det er i alle fall verdt et forsøk, dersom noe slik finnes der du er. Ingenting er verre enn kvalme!

Lykke til!

Skrevet

Hei,

jeg tror og jeg ville vurdert en sykemelding dersom du ikke kan tilrettelegge på annen måte da:)

Jobber selv med mennesker, på det verste har jeg vært hjemme.., men nå er jeg lite syk da under graviditeten..

Dette er alltid et dilemma pga. vår samvittighet-følg hjertet ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...