Håper_på_en_til=) Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Nå går jeg på min tredje soppkur på 2 mnd. Var hos lege de to første gangene og han sier nesten ALLE gravide har det! Stemmer dette? Er alikevell litt frustrert, har aldri hatt det før og ikke i mitt forrige svangerskap..
leel Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Føler virkelig med deg! Holder på å bli gal! Og har hatt det på og av i snart 9 mnd. Bekymrer meg litt at en ikke bør føde med soppinfeksjon, er redd jeg ikke blir kvitt det til fødsel. Har du fått medisiner de forrige gangene eller har du kun gått på reseptfrie legemidler? Har kun prøvd meg på reseptfrie, ikke tatt det opp med lege heller, etetrsom jeg har lest meg til at det er vanlig. Men nå føler jeg for en medisinkur,slik at jeg er kvitt det under fødsel.. Husk at din kjære også bør ta medisiner.
Håper_på_en_til=) Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Takk for svar. Har brukt reseptfrie legemidler og følt at alt har vært bra imellom hver runde. Denne gangen tror jeg at jeg skal bruke litt potetmel etter endt kur, for å holde det "tørt" der nede???
mariabee Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Kan man ikke føde med soppinfeksjon? Har samme problemet, det kommer og går. Og pencilin kurer har ikke hjelpt på bakteriefloraen der nede akkurat!
Christine209 Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg var veldig plaget før jeg ble gravid, såpass at det ikke hjalp med canesten, så fikk resept fra lege på slike man skal svelge. De kan man ikke bruke når man er gravid. Har hatt det to ganger mens jeg var gravid. Tok canesten første gang men ble aldri helt bra, så snakket jeg med de på apoteket og fikk en annen sort som jeg ikke husker navnet på. Men etter jeg tok den ble jeg helt bra og har ikke hatt det siden. Dette var i mai-juni en gang:) Så viss du bare har prøvd en type så prøv en annen og se om du ikke blir bra:)
november-tummy Skrevet 11. oktober 2010 #6 Skrevet 11. oktober 2010 Hei! Har samme problem, og er redd jeg har blit immun mot Canesten. Jordmor anbefaler en større kurs med Diflucan like opp mot termin, da hun sier at de som er plaget med soppinfeksjon har en tendens til å revne mer.... Hjelpe og trøste, om jeg ikke hadde nok skrekken fra før!!! Uansett er det også stor sannsynlighet for at barnet blir "smittet" under fødsel og får problemer med sopp på tungen. Er 35+1 og skal til legen og få resept i morgen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå