mamma til Marcus og høygravid Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Kjøpt vogn i dag.. Er 23 uker.Synes det er litt tidlig egentilg. Hva har dere andre gjort??
gravidus Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Hvorfor mener du det er tidlig? Og hvorfor gjorde du det hvis det er for tidlig? Jeg er i uke 16, og har ikke kjøpt, grunnen er ikke fordi det er tidlig,men fordi vi får sponsa vogn
Carro og Oscar Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er 25 uker og har bestillt vogn her om dagen, det var leveringstid på 4-5 uker så syntes det var bra å være ute i god tid. Vi har kjøpt inn det meste av babyutstyret allt vi. Tror ikke jeg kommer til å orke så mye shopping nærmere terminen også er det jo snart masse styr med julegaver etc. så bedre å få det unna :-)
Nykommern Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Vi har ikke kjøpt vogn ennå, er 22+3 i dag. Men jeg / vi titter mye for tiden og jeg blir mer og mer i tvil etterhvert som tiden går på hva jeg skal kjøpe. Har tenkt å få gjort det før 1. november i alle fall.
hilde og gutta Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Vi fikk vogn nå for 2 uker siden.Svigers kjøpte den til oss.Er 27 uker på vei og tror ikke jeg kommer til å klare så mye på slutten. Bekkenløsning kom for full fart i helgen.Kan nesten ikke bevege meg. Har kjøpt seng og stellebord,så er snart ferdig.Bare bilstolen igjen.Ellers er vi klare med det meste.
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2010 Er andre gangs gravid og kjøpte ikke før uke 30 sist.Men den solgte jeg.Men kom over en på Finn som jeg hadde lyst på
♥Mammatil3små♥ Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har kjøpt vogn mellom uke 26 og 30 til de to første (har hatt en litt sånn teit regel, om att da er det store sjanser for att alt går bra om fødselen plutselig skulle skje)... Nå er det ikke så lenge siden jeg kjøpte TFK joggster til minstemann, så tenkte å bare kjøpe bag til den til babyen kommer. Kjøper den sikkert rundt uke 28/30. Regner med att den kanskje må bestilles inn... Gleder meg:) Koslig å kjøpe babyutstyr... Men når du har funnet en fin vogn ,så er det jo bare å slå til... Gratulerer med ny vogn!
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 11. oktober 2010 #8 Skrevet 11. oktober 2010 Vår ble kjøpt i uke 14 tror jeg, rett rundt der i hvertfall. Vi kom over en vogn på finn som vi ikke kunne la gå fra oss.
Casti Skrevet 11. oktober 2010 #9 Skrevet 11. oktober 2010 var rundt 17uke på vei da vi bestilte vår vogn, vi får den i midten av januar og har termin 8.mars:) har bestilt en emmaljonga edge:)
sarahmor Skrevet 11. oktober 2010 #10 Skrevet 11. oktober 2010 Ja idag ) Fikk den med hjem også, brun simo kombi med ruter. Hadde ikke tenkt å kjøpe vogn før i januar, men det var salg og opphavet ville betale den og dunpose og dilldall, føler meg rik sparte masse penger ) Men er bare 21+1 så det var tidligere enn beregnet!!!
mars172011 Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 hei sarahmor, tenkte å kjøpe simo kombi jeg også så lurer fælt på hvor den var på salg hvis du vil dele? hehe
sarahmor Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Jada Den var på salg i Siljes barn og utstyr i Fredrikstad, de har salg på vogner i hele oktober Og på de arctic dunposene, fikk den 400kr billigere og
Nr 2 på vei <3 Skrevet 11. oktober 2010 #13 Skrevet 11. oktober 2010 Heisann jenter !! Syns det er ei fin tid å kjøpe vogn når man er rundt en 6 mnd på vei.. Da er ting ganske sikkert å sånn ) + det med leveringstid på fleste vogner ja.. Var 24-25 uker på vei når jeg bestilite vogn til førstemann og blir rundt den samme tiden nå med nr 2... Lykke til med vognkjøp, håper dere blir fornøyd Hadde emmaljunga city cross sist og blir emmaljunga edge denne gang, super fornøyd med de vognene
Gjest Mentha Skrevet 12. oktober 2010 #15 Skrevet 12. oktober 2010 Er 28 uker i morgen, og kjøpte vogn for to uker siden. Jeg liker å ha ting i hus "i tilfelle", pluss at jeg kjenner at nå blir det bare tyngre og tyngre å dra på storshopping. Vet ikke helt hva du mener med for tidlig? Vi begynte å gjøre i stand til ankomst for lillemann da jeg var rundt uke 20. Nå mangler vi bare vognpose og babycall
babymaby Skrevet 12. oktober 2010 #16 Skrevet 12. oktober 2010 Det er kaos hjemme hos oss for tida, med utbygging og ombygging. Gidder ikke å kjøpe inn noe før huset er i orden, og vi har plass å sette sakerne... Men har lyst å bestille fra utlandet - en Maxi Cosi mura...
Gjest Skrevet 12. oktober 2010 #17 Skrevet 12. oktober 2010 Kjøpte vogn for ett par uker siden, er uke 25 nå. Kom over ett bra tilbud, så vi slo til
Gjest Skrevet 12. oktober 2010 #18 Skrevet 12. oktober 2010 Vi har alt utstyr etter eldstemann, men da kjøpte vi vogn da jeg var ca 20 uker på vei. Vi hadde bestemt oss for hvilken vogn vi ville ha, og da det plutselig var salg i barnebutikken i byen her så benyttet vi sjansen Har forresten kjøpt søskenvogn denne gangen, var vel kanskje 17 uker da vi kjøpte den
bokormamma Skrevet 13. oktober 2010 #19 Skrevet 13. oktober 2010 Kjøp ting akkurat når du vil det! Det er ALDRI noen garanti for at tign går bra, så slik kan man ikke tenke. Og som mange her sier: På slutten er ikke shopping høyest på min liste i alle fall. Og skulle babyen komme tidlig, er det greit å vite at man har ting i orden. Vi måtte ordne ting veldig tidlig sist, og hadde hele barnerommet og alle innkjøp klare vel før jeg nådde uke 30 ettersom jeg blir veldig redusert på slutten og må prioritere å hvile. Det er litt godt å kunne hvile seg på slutten og nyte siste del av svangerskapet uten å stresse også;-)
Nr 2 på vei <3 Skrevet 13. oktober 2010 #20 Skrevet 13. oktober 2010 Man kjøper ikke vogn i 1.trimester for å si det sånn, det risokotid for alle gravide om man vil eller ikke.. Men når men er nådd 24-25 uker, så er det godt over 50% sjanse at beibin overlever om noen skulle være uti uturen.. Sant det ho over sier at det aldri er helt sikkert, for det er det ikke.. Men etter 24 uker så er så sikker man kan bli på et tidspunkt. + jeg syns at å gå bare for nøytralt hele tiden er kjedelig, for meg MÅ jeg vite kjønnet før vogn eller evt klær kjøpes inn Så jeg kan kjøpe vogn med detaljer som sier det er en gutt eller jente oppi
Mama88 Skrevet 13. oktober 2010 #21 Skrevet 13. oktober 2010 Vi fikk vogn av foreldrene til samboeren min da jeg var 17 uker på vei Svigermor tok meg nemlig med på babyshop da jeg var kommet over 12-ukers fasen, bare for å hente noen brosjyrer på bilseter osv. Der sto det en Simo Limited Edition Combivogn som jeg falt totalt for! Men den kostet 7000kr, så jeg slo det fra meg Plutselig en dag i uke 17 kom svigermor på døra med barnevogna trillende foran seg, da hadde hun kjøpt den fordi det var det siste som var igjen! Så vi var kjempeheldige. (er 23 uker på vei nå)
AO3 Skrevet 13. oktober 2010 #22 Skrevet 13. oktober 2010 Ja, det har jeg gjort! Første gang kjøpte jeg vogn allerede i uke 14, det var vel definitivt litt vel tidlig... Men denne gangen (vogn #1 er nå sovevogn i barnehagen) ventet jeg "helt" til etter ordinær UL med å bestille vogn. Den har vært i hus noen uker nå (uke 24), en Easywalker Sky.
Nr 2 på vei <3 Skrevet 13. oktober 2010 #23 Skrevet 13. oktober 2010 Skjønner dere som er tidlig ute oxo, for jeg klør i fingra selv etter ting og tang, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå