Gå til innhold

Dere med marsbabyer (eller der omkring); hva spiser de, drikker de vann?? Del erfaringer med meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tulle på 7 mnd ca. Hun spiser grøt og får smake på andre ting som egner seg. Men vi har ikke begynt med vann enda og heller ikke brød eller andre "kompakte" ting. Også går det i mm da.

Kan liksom svakt huske at broren begynte med brød når han var ganske liten for han var ikke så glad i grøt men han kan jo ikke vært bare syv måneder...:)

Fortell fortell?

Og hvordan går det ellers med marsbabyene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er født 5.april:-)

Vann kan man gi babyen fra de er relativt små, 6 uker ca. Det er ikke nødvendig,men heller ikke farlig. Gutten min fikk vann på flaske i sommer(han er flaskbarn).

Fikk beskjed på helsestasjon av man kunne begynne med brødskive ved 6-7mnd alder,jeg venter litt til(han er 6mnd og 1 uke nå), til han er nesten 7 mnd.

Ellers står det vel i bøkene ca 8mnd, om man vil stole på de:)

Skrevet

Hei

Min jente ble født i slutten av mars, Er 6,5 mnd. Hun har fått mme siden hun car 2,5 mnd, så vi begynte med grøt da hun var 5 mnd.

Nå får hun 200 ml mme kl 08

Rundt 12 : halv porsjon hirsegrøt med fruktpuré og ca 100 ml mme (Noen ganger vann istedet)

rundt 16 : halvt glass med varm mat på glass

Til kvelds litt før 19: samme grøt måltid som tidligere

Dette er hva hun får servert, er ikke alltid hun spiser alt.

Tror ikke jeg komer til å gi henne brød ør hun ihvertfall får tenner.

Ellers er hun bare blid og smilede. Har vært utrolig heldig, gråter sjeldent.

Skrevet

Hei!

Jenta mi er født 2 mars, og vi har når kjørt inn et grøtmåltid og middag. Etter at vi startet med middag merket jeg at hun ble hardere i magen, så nå forsøker vi med litt vann til begge måltidene. Jeg er usikker på hvor mye hun drikker, fordi hun ikke får av flaske men av kopp. Hun synes det er veldig spennende. : ) Ellers forsøker jeg å fortsette å amme, men må vel bare innse at puppen er lite interessant på dagtid.... På natten derimot ; )

Jeg tenker at vi nå skal begynne med å kjøre inn kveldsgrøt, og så regner jeg med at når vi er klare for frokost begynner vi med brød. Da vil hun nok være nærmere 8 måneder.Gleder meg veldig til å begynne med det : ) Jeg lager middagen selv, så jeg har vært opptatt av at maten skal ha ulik konsistens, og hun spiser maten uansett klumper så jeg håper at brød også vil falle i smak.

Ellers så synes jeg det er koselig å se hvordan hun utvikler seg. Skjer liksom noe nytt hver uke.

Hvordan ser deres dag ut, da?

Skrevet

Har en marsgutt, født den 4.

Han har fått vann siden han var ca 4 mnd. Får vann til grøten og middagen. Er veldig glad i vann å drikker mye. Både fra flaske og kopp.

Har nettopp begynnt med brødskive, å det ser ut som at det ikke skal bli noe problem. Veldig glad i all mat=)

Ellers går det i mme...

Skrevet

Vi har ei lita mars-jente her også.

Hun spiser to grøtmåltider og et middagsmåltid pr dag. I tillegg får hun en frukt e.l. Også ammer jeg etter hvert måltid. Vi gir ikke noe annen drikke i tillegg til ammingen, men hadde jeg mistenkt at hun ikke fikk i seg nok væske, hadde jeg ikke nølt med å gi vann. (i og med at hun spiser så godt som hun gjør nå).

Hun får iblant en brøskorpe, men det går sååå seint og er så mye gris at vi drøyer litt til med å innføre brødskive-måltider... ;-)

Går forøvrig bare bra her ellers. Står bra til med både søvn og humør! :D

Skrevet

Gøy å høre hvordan hverdagen til andre er :)

Tulla mi er litt av et klistremerke! Kan ikke bevege meg utenfor synsvinkelen hennes før hun begynner å gråte...Men har hun min/vår fulle oppmerksomhet er hun i strålende humør.

Skrevet

Hei :)

Har en gutt på 7,5 mnd. Han drikker vann til Frokost å middag, Helse søster sa jeg skulle kutte ut to "melke måltider". Han er ikke super glad i vann, men drikker når han er tørst iallefall.

Han får Grøt til frokost, skive og frukt m melk til lunch,

Middag å vann til middag og grøt å melk til kvelds :)

Han digger skive, spesielt pålegget ;)

Han er kjempe glad i mat, han har ikke rynket på nesen en gang, så heldig der :))

Skrevet

Gøy å lese om andre på samme alder!

Jeg har ei jente født i begynnelsen av mars. Hun spiser 4 måltider i løpet av dagen, 2 grøt, middag og ett med frukt. Ammer etter hvert måltid. Drikker også vann av avent tutekopp. Er veldig glad i det...

Tenkte jeg skulle begynne med brødskive nå snart. Blir spennende!

Frøkna nekter å ta flaske, så jeg gir også endel mm på avent tutekoppen, den får hun iallefall til å drikke av! Heldigvis, for jeg begynner å jobbe om 5 uker...

Ellers er hun veldig fornøyd om dagen. Har nettopp begynt å krabbe og setter seg opp. Før hun begynte å krabbe var hun veldig grinete og misfornøyd, gråt hver gang jeg gikk ut av rommet. Men nå kommer hun bare etter meg ut på kjøkkenet...

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd, født 3 mars.

Hun drikker vann fra kopp til hvert måltid. Hun er ikke noe særlig intressert i mat, men vi forsøker. Helsesøs syntes hun veide litt lite,,,,,,derfor prøver vi ut forskjellige typer mat.

Noen teskjer grøtt til frokost, lunsj ett par teskjer grøt eller en brødskive som hun sutter og tygger på. Hun har 2 tenner....

Hun har prøvd litt banan, og litt yougert synes hun er godt.

Ett par teskjeer middagsmat og litt grøt til kvelds.

Puppen er ikke så intressant om dagen lenger, men desverre om natten.

Skrevet

Min er litt over 7 mnd. Han får bare pupp til frokost. Kanskje får han to slike måltider, kommer litt ann på når det første er (aldri tidligere enn kl 07). Grøt kl 12, frukt kl 16 og middag kl 1830. Til disse måltidene får han vann eller sviskesaft fra tutekopp. Pupp etter hvert måltid. Mellom måltidene drikker han vann. Koppen ligger på gulvet, så han forsyner seg selv når han krabber forbi :-) Har drukket vann fra han var ca 3,5 mnd (sommeren).

I tillegg smaker han gjerne på vår mat. Han pleier å sitte i stolen sin sammen med oss når vi spiser frokost og middag. Han får da bitte små brødbiter på bordet sitt, og disse putter han etter beste evne inn i munnen sin.. Ellers får han som sagt små smaksprøver fra en del av det vi spiser, bare ikke sterk mat.

Skrevet

Min gutt er nesten 6,5 mnd gammel.

Han drikker nesten ikke mme lenger, bare litt om morgenen av og til.

Han får grøt kl. 10, frukt/grønnsaker/melk kl. 13.30, middag kl. 16 og grøt igjen kl. 18.30.

Han drikker litt vann til alle måltidene, men ikke så veldig mye. Han synes det er stor stas å drikke av kopp/glass, men har ikke helt teken på det, stakkar.

Han har fått noen ørsmå brødsmuler, men synes ikke noe om det foreløpig.

Skrevet

Jeg har en sønn, født i midten av mars. Han er glad i mat, så vi har ikke hatt noen problemer i forhold til det så langt!

Spiser en porsjon grøt både til frokost og kvelds, med vann i tillegg. Så en boks med frukt til lunsj, og middag har vi nylig starta med, og så langt spiser han 1/3 middagsglass. Fortsatt glad i pupp, så han får som regel det når han våkner etter å ha sovet sine dupper i løpet av dagen. Vi har ikke forsøkt med brødmat ennå, men vi har tre tenner så skal snart begynne.

Men hvor mye vann drikker deres barn om gangen???? Min kan drikke ca 20 ml etter hvert måltid, og da begynner han bare å tulle med flasken, så da tenker jeg at han ikke vil ha mer. Men tenker litt på om han får i seg nok væske, så prøver å følge med på antall våte bleier i døgnet.

Ellers en tilfreds gutt, som krabber og reiser seg opp (uff ja, ønsker hjelm til jul...hehe..), men plages veldig når det er tenner på gang, så da har vi en uke for hver tann hvor vi er veeeeeldig survete og urolig søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...