junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Dere gir ikke flere måltider med annet enn nan/morsmelk? Min er 4 mnd og vi har begynt med grøt. Enten får han litt grønnsaksmos på ettermiddagen eller grøt til kvelds. Det er vel litt mye å gi to måltider så tidlig?
lilywhite Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Jenta mi har nettopp blitt 4 mnd og vi har begynt å gi henne litt grøt. Hun får både morgen og kveld, men hun får bare smaksprøver enda. 5-6 skjeer i gangen, men det øker ganske fort. Jeg har tenkt å vente med å gi henne grønnsaksmos o.l til hun har blitt vant til grøten. Magen må venne seg til det, så det er sikkert lurt å ikke starte med alt til samme tid. Morsomt å se dem spise av skje...er neimen ikke så enkelt det
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg har byttet på med grønnsaksmos og grøt fordi han ikke ville spise grøt når jeg prøvde første gangen. Men grønnsaksmosen likte han med en gang, nå spiser han begge deler:) Syns det er vanskelig å vite hvor mye de skal få til å begynne med. Han har spist mange skjeer med grøt til kvelds. I dag spiste han mange skjeer med grønnsaksmos. Ja dem er så søte når de spiser, han smiler og er så førnøyd. Når han er ferdig med å spise har han mat i hele ansiktet:))
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 vi startet med grøt da mini var 3 mnd(i samråd med hs og lege). Da begynte vi 1 ukes tid med 5-6 skjeer på formiddagen,så 5-6 skjeer på kvelden før vi gikk opp til en hel porsjon på formiddagen i ca 1 uke, så en hel porsjon på kvelden. Brukte ca 1 mnd på å komme opp i to fulle porsjoner.
ma:) Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Vi har startet med noen skjeer på ettermiddagen i dag. Hun fikk i tillegg litt sviskemos og alt var suksess. Fikk beskjed av helsesøster om å bruke en uke på å bygge opp til en porsjon. Videre skulle hun få en porsjon om dagen i 2-3 uker før vi innførte en porsjon til.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2010 Tusen takk for svar, da har vi begynt riktig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå