Gå til innhold

Hvor mangr måltider i døgnet? (NAN)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 uker drikker 160 ml til hvert måltid. Prøver å få det til å gå 3 timer i mellom hvert måltid, men noen ganger må jeg bare gi han flaska etter 2 timer. Jeg blir litt frustrert av dette, for på NAN boksen står det at man skal ha opp til 5/6 måltidet i døgnet. Men gutten min spiser mange flere måltider en dette! Hvordan er det med dere andre som gir flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi får MME og spiser fra 140-200 ml pr måltid. Det går som regel 3 timer eller mer mellom hvert måltid, men til tider kan det gå bare 1 1/2-2 timer. Det høres ut som gutten din er sulten. Jeg bryr meg ikke noe om hva som står på nan-boksen. Lillegull får mat når hun er sulten. Ellers har hun nå blitt 4 mnd så jeg har så vidt begynt å gi henne grøt. Merker da at det blir lengre mellom måltidene :)

Skrevet

Min på 6 uker drikker mellom 130 og 160 ca hver 3.time, lengre mellom hver gang på natten.

De skal få mat så lenge de er sultne! Jeg har en veeeldig matglad og stor gutt her:)

Det som står på nanboksen er veiledende, jeg følger det helsesøster sier og alle babyer er jo forskjellige, noen trenger mer mat enn andre:)

Skrevet

Dt på boksen er jo bare veiledene.. Min har aldri fulgt boksen.. Eneste er at det ikke bør overstige 1l i døgnet over lengre tid pga nyrene.. Da bør du snakke med Hs.. min var oppe i 9måltider i døgnet på det meste, og like under en l.. Spiste hver andre time.. Plutselig så snudde det av seg selv når han ble rundt 3mnd.. Da dro han ut måltidene selv.. Tror nok det regulerer seg selv etterhvert.

Skrevet

Ok. Det var betryggende å høre. Da slipper jeg å bekymre meg mere for det. Takk for svar :)

Skrevet

IKKE tenk på hva eska sier. Den er veiledende. Alle barn er forskjellige. Snuppa mi er også flaskebarn og hun tok mindre enn dette. Jeg trodde jo hun sultet, men hun ligger godt over på vekstkurven. :-)

La han regulere det selv. De er flink til det. Kun vi som tror det handler om klokka. De vet ikke hva en klokke er og heller ikke hva foskjellen på 2 og 3 timer er. La han få når han er sulten. Det kommer en tid da han trolig vil ha mye mindre og du får panikk av den grunn. :-)

Skrevet

Det som staat paa pakka er bare gjennomsnitt, ikke bry deg om det! Min spiste ca. ni maaltider i dögnet til han var over to maaneder, da gikk det gradvis nedover (men större mengde er maaltid). Först naa naar han er tre og en halv maaned drikker han 5-6 maaltider for dagen med ca. 210ml er gang. Gi saa ofte han vil ha og saa mye han vil ha du! brukte alt for mye tid til a bekymre meg ver dette selv, og har forhört meg med helsesöstre og produsenter. De skal ha saa mye og ofte de vil, ferdig med det:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...