Gå til innhold

Noen som har opplevd at babyen har begynt å sove dårligere om natta etter at de begynte med grøt....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden har skjedd med min sovebaby? Sov tidligere natta gjennom men våkner nå flere ganger om natta og er urolig, gråter, skal vugges og ammes osv.... Han er 5 1/2 mnd nå. Begynte med grøt for 2-3 uker siden.

Vet ikke om det er grøten som gjør det men merker heller ikke at det er tenner på gang.... Hva annet kan det være? What to do.....?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tid får han grøt, og tid legger han seg? Kanskje han rett å slett blir for stud før han sover? Det gjorde sovebabyen til venninna mi.. Og det hjalp å gi grøten litt tidligere.. :)

Min sovebaby på 5mnd er å begynt å våkne mange ganger om natta, er urolig, gråter og våkner så lett.. :s Jeg trodde først at det er tenner, men begynner å lure på om det rett å slett er utviklingen, at det er så mye som skjer nå med kroppen og sånt, for har hørt om så mange på samme alder og på samme utvikling som sliter med det samme.. Så kanskje det rett å slett er det? Og jeg håper det går seg til etterhvert.. :P

Skrevet

Samme her. Min sov hele natten gjennom med 2 matinger til vi begynte med grøt. I går var andre dagen med grøt som kveldsmat og de to siste nettene har han våknet mange ganger, jeg må inn og vugge han i søvn mange ganger i løpet av natten.

Jeg som gledet meg til å begynne med grøt i håp om å få sove hele natten. Tenkte jeg skulle gi nan i kveld for å se om han sover hele natten da, som han gjorde siste natten før vi begynte med grøt.

Gutten min er bare 4 mnd

Skrevet

Kan være det ble litt hardt for magen i starten. Du kan prøve å lage sviskemos å gi, det skal sette fart på magen*(hjemmelaget er av en eller annen grunn bedre enn kjøpt). Om det ikke hjelper kan du kanskje prøve å gi grønnsaksmos i stedet et par uker før du prøver grøt igjen.

Skrevet

Han har ikke hatt hard mage. Bruker malt i grøten ev. sviskemos.

I går kuttet jeg ut grøt på kvelden og natta i natt har vært kjempegod! Han våknet en gang for pupp og sov deretter natta gjennom. Ingen skriking, klaging og våketid. Enten er det tilfeldig eller så er det slemme grøten som piner magen hans. Kommer til å vente med grøt på kvelden en stund til.

Skrevet

Sånn ha rmine også vært. Tror det rett og slett skyldes at tarmene plutselig begynner å jobbe mer, og at de kjenner det når de ligger stille. Prøv å gi grøten tidligere på dagen i starten. Det har hjulpet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...