Gå til innhold

Merkelig problem, noen som har opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg tok mannen min av seg nattammingen. Poden fikk flaske tre ganger i løpet av natta - og jeg fikk sove åtte (!!!) timer sammenhengende. Vannvittig deilig!

MEN nå har vi fått et problem. Hver gang pappa'n er i nærheten når det er tid for mat blir poden helt krakilsk når han legges til puppen. Han stritter i mot og hylskriker. Den første gang skrek han i nærmere en time før vi koblet at han antakeligvis ønsker flaske istedenfor. Heldigvis hadde vi ammeskjold liggende her, så jeg prøvde å sette på det. Ett sekund senere spiste han fornøyd.

Dette har nå gjentatt seg i en hel uke. Når pappan er i nærheten sitter han med et langt blikk på ham. Bare jeg tar av meg bh'n begynner han å hylskrike...

Den foreløpige løsningen nå er at pappan ikke er i nærheten av ham før etter at han har spist. Dvs at jeg mater ham med en gang etter at han har sovet. Hvis han skal ha mer mat etter en liten lekeperiode har vi samme problem gående.

Jeg synes dette er utrolig merkelig, og lurer på om noen andre har opplevd lignende?

Og nei, han spiser ikke selv om han blir sulten nok...(som jeg så fint fikk råd om tidligere...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det var merkelig.dette har jeg ikke hørt om før.

Måtte faktisk le litt nå:) SORRY;

Kanskje det har noe med at det er forskjell på flaske suging og pupp?

Var det NAN han fikk på flaska eller pumpet du ut melk?

Jeg måtte bruke ammeskjold med førstemann pga såre pupper, og dette måtte jeg pent fortsette med selv om puppene ble bra. Ongen hadde vent seg til ammeskjoldet.

Prøv og la pappan legge han til brystet ditt?

Hvor mange mnd er barnet?

Jenta mi er 4 uker og 4 dager og pappan her har lyst til og kjøpe flaske i dag. Han har så lyst til og gi henne mat?????

Kanskje vi skal vente med dette så vi ikke får det samme problemet her?

Gi oss tilbakemelding om hvordan det går med dere

LYKKE TIL;)

Skrevet

jeg har en datter på 6 uker og vi vurderer å innføre flaske slik at pappaen kan få mate litt og jeg kan få litt "fri". Spurte HS i dag hva hun mente om det og hun sa at man burde begrense seg til en flaske om dagen fordi baby kan bli "bortskjemt" med flaska (enklere å drikke) og bli vanskelig på puppen - akkurat som du beskriver!

Har dessverre ingen råd til deg, men det er kanskje en forklaring?

Skrevet

Kanskje det ble litt mye med tre-fire matinger med flaske etter hverandre, ja... Det er nok kanskje lurt som HS sa til deg at man holder seg til maks en flaskemating om dagen.

Han har fått både morsmelk og MME i flaska. I helgen var det morsmelk.

Det er veldig deilig at han tar flaske, men vil jo selvfølgelig at han skal ta puppen også. I sta begynte han med hylinga selv om pappan ikke var her...etter åtte minutter var han heldigvis på puppen.

Lykke til med innføring av flaske! :)

Skrevet

kanskje han nå oppfatter flasken som en lettere vei til mat, siden han slipper å jobbe så hardt med å få ut melk som fra puppen? Det kan kanskje være et tips å bytte ut flaskesmokken når han får flaske, til en med mindre hull (for eldre barn). Da må han jobbe hardere for å få ut melken på flasken også, og forskjellen blir ikke så stor?

Skrevet

Heisann. Har fått akkurat det samme problemet som deg. Min gutt er 3 mnd og har siden han var 4uker fått 1-2 flasker mme pga for lite næring i melka mi. For en uke siden ble han heeelt krakilsk når jeg la han til puppen. Idag skjønte jeg hvorfor han har skreket så hver ettermiddag, han foretrekker flaska som hovedrett og meg som dessert!!! Han har og begynt å våkne hver time gjennomm hele natten for å puppe, da er det visst greit for han med puppen! Ser visst ut som om ammeperioden nærmer seg slutten for meg, litt trist, men mat må han jo ha.

Ps som jeg skrev, han godtar puppen etter ei flaske med mme så prøv det.

Skrevet

Hei!

Jeg synes ikke du skal, som noen andre nevner her, begynne å gi barnet ditt mme før du legger det til brystet (med mindre du ønsker å slutte å amme da).

Tror det du beskriver er ganske vanlig, egentlig: At man blir brystvegrere fordi man har fått melk på flaske på grunn av sugeforvirring (http://www.ammehjelpen.no/artikkel/134/Sugeforvirring)

Vi har hatt våre gode og mindre gode ammedager jeg og gutten min som nå er snart 11 måneder. Husker han hadde en periode med brystvegring når han var 3 måneder, men jeg bestemte meg for ikke å gi opp og ammer han fremdeles. Det går over! (Kanskje lurt å la være å gi han flaske på en stund, dog.)

Skrevet

Hei

Høres ut som en klassisk sugeforvirring spør du meg!

Har opplevd dette selv samtidlig som at melka minka. Alt du kan gjøre er å legge vekk flaska helt. Men må du gi erstatning hvis han ikke tar puppen, så kan du prøve kopp isteden - for å kunne gi næring.

amm, amm og amm til du ser at det funker. Du er nødt til å være målbevist for å få til dette, men mange har gjort det før deg :)

Lykke til!

obs!

Er forresten ikke alle som takler mix mellom flaske og pupp...

Skrevet

hvis barnet er i 3-4mnds alder så er det mange barn som har både bryst og flaske vegring. jeg har kun gitt mme til mine men i den alderen er det en periode hvor hvert måltid har vært en evig kamp. har gått like fort over som det kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...