For første gang :o) Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Er det noen som har opplevd menssmerter tidlig i svangerskapet (6+1) Har hatt trykkende smerter i underlivet 3 av de 5 siste nettene... Det kommer sammen med kvalme og går over samtidig. Av og til hjelper det å spise noe. Er redd for at noe er galt, men har ikke hatt noe blødning. Skal til legen i dag, og burde egentlig skrive eksamen nå, men klarer ikke å konsentrere meg fordi jeg er så redd for å miste den liren min
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Det er ganske vanlig med menslignende smerter. Det er jo livmoren som jobber, akkurat som når man har mensen, derfor kjennes det likt ut. Jeg hadde det en hel måned første sv.skap, og hatt en del dette sv.skapet og. startet før jeg var 4 uker! Kvalme er hvertfall ikke uvanlig. Jeg har vært kvalm siden uke 5, og er det enda, 10 uker på vei. Og ja, det hjelper meg også å spise. Er mest kvalm når jeg ikke har mat i magen. Tenk på hva som faktisk skjer i magen din, et barn skal lages. og det kjennes! Livmoren jobber, hele kroppen din jobber og er proppfull av hormoner.. Det er virkelig ikke unormalt! En blødning i sv.skapet kan også være helt normalt, jeg har hatt det i begge mine sv.skap, og vært på ul og sett liv etterpå begge gangene.
For første gang :o) Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Takk for beroligende svar! Legen var ikke like beroligende... Han forsøkte å ta en UL, men han sa før han begynte at det trolig var for tidlig, så han så ingenting... Han mente også at det var for tidlig for slike smerter, og at det KUNNE være et faresignal, men ikke trengte å være det... Krysser fingrene videre )
magica fra tryll Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Kvalmen min kommer alltid for fullt i uke 6. Har også menssmerter som om jeg skulle fått mensen vært øyeblikk liksom. Er gravid med nr 6 og har enda ikke mistet....-om det kan berolige deg noe mer...
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 dumt av legen å skremme deg når det kan være helt normalt. Det kan være mange grunner til moderate magesmerter i sv.skapet. Ligamentsmerter, menslignende smerter og smerter av andre grunner.. eks pga en muskelknute på livmoren, helt ufarlig, men den gir ubehag når den får lite blodtilførsel og "dør", under svangerskap. Synes også det er en rar ting å si at det er for tidlig å ha smerter i uke 6. jeg har hatt en god del vondt i magen i dette sv.skapet helt fra positiv test, og det hadde jeg også forrige gang.. 1. sv.skap lå jeg på alle fire med krampe i magen, var plaget med det gjennom en hel uke fra uke 4-5. Derimot kraftige smerter OG blødning kan være et faresignal.. Men jeg ville ikke bekymret meg.. Det kan være vanskelig å se noe på ul 6 uker på vei og. Er du veldig bekymret og det plager deg mye ville jeg bestilt time til privat gynekolog om en ukes tid. lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå