Gå til innhold

sparker av seg dynen hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

minsten på 3 månder sparker og sparker og sparker så ligger konstant uten dyne. noen gode råd ang dette?

har kjøpt sånn "tvangstrøye" men denne er jo fra 6 måneder, men han bør vel kunne bruke denne hvis jeg bare tar av selene?

eller er det noen andre smarte triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her med vår på 2 mnd.. Jeg har ett pledd på henne under dyna.. det dytter jeg litt nedi mellom madrassen og kanten på senga på begge sider.. ikke for stramt, men sånn at hun har noe over seg om dyna forsvinner :P Etter at jeg gjorde dette ligger hun roligere og får ikke sparka dyna så den ender over hue ;) ;) Prøv deg litt frem...

Skrevet

Heisann,

Har samme utfordring med min på 2,5 mnd. Jeg har kjøpt en "sovepose" på Ikea til rundt hundringsen. De hadde størrelser fra 0 til 6 mnd, og fra 6 mnd og oppover. Vi skal prøve den minste, når den nå har tørket etter vask. Blir spennende :)

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med soveposen fra H&M, den koster 150 kr og er foret, men ganske tynn, så man kan gjerne bruke et teppe el lign over i tillegg.

Skrevet

Jeg bruker dyneklyper.. :) Var faktisk mamma som tipset meg om dette, var visst ganske vanlig i "gamle dager". Fant dem på barnas hus.

Skrevet

Jenta mi på 8 uker bruker nattpose fra Ikea. Kostet rundt 100 kroner. Den har hun brukt i 3 uker. Superfornøyd med den! Jeg dro og kjøpte den etter at jeg våknet opp etter 4 - 5 timer og ikke så henne i bagen hun sover i om natta. Hun lå under dyna, langt ned i bagen. Så lenge har hun aldri sovet før, og jeg ble livredd for krybbedød......

.

Posen er veldig praktisk om natta når jeg skal amme også. Jeg tar henne opp og legger henne over dyna mi når jeg ammer, sånn at jeg også holder varmen. Og veldig lett å legge henne ned hvis hun sovner ved puppen....

Storesøster brukte også nattpose lenge. Begynte ved 6 mnd tror jeg. Visste ikke om nattposer før det, tror jeg. Slet lenge med at hun sparket av seg dyna.

Vet at de har varmere nattposer på www.going.no. Men de er beregnet på eldre barn, så vidt jeg husker.

Skrevet

Sy en "sovepose" som passer. Det gjorde jeg...

Skrevet

Jeg drar tuppene av dyna nederst gjennom sprinklene på en måte og fester de sammen med et strikk eller hårstrikk på utsiden av sengen. Ikke mye av dyna, bare litt. Har tenkt til å kjøpe dyneklemmer som noen her nevner men har ikke kommet så langt, så dette har vært min løsning de siste månedene. Fungerer supert, ikke får hun sparket av seg dyna og ikke får hun den over hodet!

Skrevet

Har sovepose til minsten. Haddet det til de to andre også. veldig praktisk. Koster "ingenting" på ikea. nå som er det litt kaldere på soverommet legger jeg et helseteppe over. Funker kjempebra og da holder han på varmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...