*tornerose* Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Heisann :=) Vi er en fam. på 5 som skal hente valpen vår i neste uke. Dette er en hærlig liten tibetansk spaniel (hannhund) og vi gleder oss stort. Vi vet at det kommer til å bli mye arbeid med en liten valp i hus, men dette er vi forberedt på :=) Er vokst opp med hund og valget datt til slutt på tibetansk spaniel grunnet at dette er en veldig fam. vennlig og barnevennlig hund. Derfor lurte jeg på om det er noen småbarnsforeldre der ute som vil dele sine erfaringer med meg. Som sagt så vet vi at det blir tøft i starten mtp. renslighetstrening og sosialisering, men vi har vært å besøkt valpen og dette er en nokså rolig og godt stimulert liten tass :=) Han har vokst opp med mamman og pappan sin pluss masse små barn i huset :=) Med vennlig hilsen
Stort ønske om nr2 <3 Skrevet 11. oktober 2010 #2 Skrevet 11. oktober 2010 Hei:) Vi har en tibbehann, vi kjøpte den i fjor i Stavanger og den ble 1 år nå i Mai som var.. Vi gledet oss veldig til valp, og valget fallt på Tibetansk Spaniel, fordi vi passet 2 stk en helg, hehe.. Men også pga plass, vi hadde ikke så stor plass da:) Vår hund var overhodet ikke kosete når vi fikk den. Den ville ligge alene og jeg følte jeg ikke fikk knyttet det båndet til den som jeg ville.. Det var litt kjedelig, men den er i gjengjeld, veldig kosete nå.. Den elsker å ligge i samme seng som eierene, og i sofaen og gjerne i vinduskarmen, for de liker å ligge høyt og ha oversikt.. En tibbe har mye katt i seg.. Og masse masse energi!! Så det er ikke bare bare, den krever en del, men det skrev du jo.. Også er de kjempeherlige, god, sta til de grader, hehe.. Snill og god med barna, men sønnen vår er ikke så fornøyd da den har tygget i stykker omtrent alle lekene hans og alle bamsene:)) Er den 8 uker eller??
*tornerose* Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2010 Hei igjen :=) Så kozelig :=) Ja den er 8 uker på torsdag, henter den på fredag. Har tatt meg ferie fra jobben, sånn at jeg kan være hjemme med ham en stund før jeg gradvis på venne ham opp til å være litt alene.... Hvordan gikk alene-hjemme treningen? Hehe, kan godt forstå frustrasjonen til sønnen din, ikke bare bare.... Vi får kjøpe inn en del hundeleker på forhånd pluss han skal få noen utslitte sko/ tøfler å kose seg med :=) Får håpe vovfsen er like kosete når den kommer hjem til oss, hvis ikke blir den det sikkert etter hvert :=) *håpe håpe* :=) Vi skal også til Stavanger å hente vår :=) Ja har lest at tibber kan være litt "katteaktige", vi har 3 katter fra før, så det blir spennende å se hvordan det går, regner d går fint mtp. valpen, men verre med kattene kanskje?.... det går seg vel til det også... Tusen takk for svar. Klem fra
Tuddeli Skrevet 11. oktober 2010 #4 Skrevet 11. oktober 2010 Hei! Har endel erfaring med hund, og Tibben er en fin liten hund. Husk bare på at det er en tøffing som må bli fortalt hvor skapet skal stå.... hehe. Dvs. ikke la deg lure av vakre dådyrøyne. Fodelen med en såpass tøff hund er at du kan si tydelig i fra uten at du trenger å bekymre deg for at du ender opp med en nervøs, kuet hund. Viktig å vite om dette helt fra starten av slik at du ikke går i valpefella :-D De er jo så nydelige og uskyldige når de er små :-) Når du først har etablert deg som sjef, er tibben klok og vil gjerne gjøre deg stolt og tilfreds, da kommer du til å ha mye glede av en leken og smart hund. Masse lykke til!
Fru.Antonsen Skrevet 11. oktober 2010 #5 Skrevet 11. oktober 2010 Tibetansk spaniel er en herlig hund sålenge du bare er nøye med å ikke la den føle den har overtaket Ellers er den rolig og harmonisk. Bare noen små råd jeg vil gi er 1) ikke gi den positiv oppmerksomhet når den bjeffer, før du vet ordet av det kan den bjeffe hele tiden. 2) er ikke så vanskelig å få hunden husren fort Frem til den er 4-5mnd gml så bare overse det når den har gjort fra seg inne. Rekker du å ta den i tide, mens den holder på så bare sett halen ned mellom bena på den så den "stenger" også tar du valpen fort ut. Når den da gjør resten så roser du den opp over himmelen og tilbake Positiv energi er en god løsning når man skal lære opp småttisser Og 3) vær nøye med å gi ordentlig hundemat, ikke dårligmat som man kjøper på rimi osv. Fornuftig valgt hund hvertfall Ønsker dere masse lykke til, må dere kose dere masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå