Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo hallo,

Nå er jeg i uke 32, men har aldri blitt veid på kontroll, verken hos JM eller lege. Har bare vært på kontroll 2-3 ganger siden jeg ble gravid da, men syns det er litt rart siden jeg var litt overvektig når jeg ble gravid. Ikke veit jeg hva jeg veide før jeg ble gravid, kan ha vært alt mellom 60 og 80 kg. (Har ikke veid meg på 1 år siden før jeg begynte å legge på meg, ikke vekt hjemme heller). Nå har jeg fått ny JM og er litt skeptisk til å plutselig måtte veie meg der i uke 33 da jeg har en del komplekser for det, etter jeg la på meg for 1 år siden. Tenk om jeg plutselig veier 100 kg.. Da kommer jeg sikkert til å bli så deppa atte, haha Det har jo da ingen mål og mening så sent i svangerskapet da, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel særlig i siste del av svangerskapet at vekt utviklingen er viktig.

En plutselig sterk vektoppgang kan tyde på at man foreksempel har fått plutselig mye vann i kroppen og det er vel særlig dette de vil passe på, da emd tanke på svangerskapsforgiftning.

Akkurat hvor mye man veier er vel irrelevant, det er økningen som bør ligge på et normalnivå.

Så selv om det er ekkelt å få et tall på kroppen så er det nok litt betryggende å passe på utviklingen.

Skrevet

Legen har aldri bedt meg veie meg, jeg har selv spurt og hoppet på vekta. Han kjenner etter ødemer, man trenger ikke veies for å finne se vann i kroppen. De fleste blir nok sikkert veid men det betyr langt i fra alle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...