Gå til innhold

Hjelp! Hvis bare disse små kunne snakke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 21 måneder og har de siste dagen sagt au og pekt på bleia en rekke ganger. Ved et par tilfeller ser det ut som hun plutselig får veldig vondt (skriker til) også går det over like fort. Dette har skjedd når hun har satt seg på potten (ikke hver gang). Hun sitter på potte morgen og kveld, men bruker bleie hele dagen. Formen har vært fint, men hun har litt feber et par kvelder. Er det noen som har opplevd noe lignede og har noen tips til hva dette kan være. Siden formen er fin vet jeg ikke om jeg skal oppsøke lege. Men vil jo ikke at hun skal gå rundt ha det vondt.

Setter stor pris på innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det sånn når junior har hard avføring en sjelden gang. Da sier han "bæsje" og så står han helt stille og får et tydelig smertefullt uttrykk i ansiktet. Det går fort over, for han velger da å holde seg i stedet for å bæsje. Ikke så rart, det gjør jo vondt. Men det løser jo ikke noe... Han har ikke hatt feber ifm dette.

Skrevet

Kanskje du bør sjekke for urinveisinfeksjon? Er ikke alltid man blir dårlig ellers av det, bare at de får vondt når de tisser.

Ellers er det ikke alltid det hjelper at de kan snakke. Har en som kan snakke (6 år), men ofte ikke vil, det er faktisk nesten enda mer frustrerende ;-)

Skrevet

Takk for raske svar! Det kan vel tenkes at det er hard avføring... Må følge litt nærmere med framover. Jeg trodde en urinveisinfeksjon ville føre til feber, men det er altså ikke tilfelle? Da bør jeg kanskje få tatt en prøve.

Så det blir ikke nødvendigvis enklere når språket kommer altså! Jaja, det er nå stort sett bare fryd og gammen med de herlige små da;)

Skrevet

Nei, trenger ikke å få feber. Vår jente har hatt dette 2 ganger, en gang uten feber, og en gang med feber. Vi var så "heldig" at det kom bitte litt blod i bleien (det pleier visst ikke være så veldig vanlig det), ellers hadde vi aldri gjettet hva det var siden hun bare var 9 mnd (uten feber) og 11 mnd (med over 4 0 i feber) når hun fikk det.

Joda, normalt blir ting lettere når språket kommer, men barn er ulike. Eldstegutten min snakker passe mye synes jeg. Greit å få svar ut av ham når det trengs, men maser ikke så veldig. Mellomstegutten mener vi helt burde lese tankene hans og vil snakke minst mulig når han har vondt, nå har han begynt å innse at han må faktisk snakke litt mer dersom vi skal forstå ham, men det kan være en utfordring til tider. Minstegutten på sin side skravler non-stop, det kan faktisk blir altfor mye av det gode til tider, har ofte ønsket meg en pause-knapp på ham ;-) Neida, de er skjønne alle sammen, bare ulike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...