Lillemor_36 Skrevet 11. oktober 2010 #1 Skrevet 11. oktober 2010 Hei folkens ) Jeg er forholdsvis ny her på forumet, jeg er 36 år gammel og har endelig kommet til det punktet at det er på tide å å barn.... Vi "tyvstartet" såvidt sist måned, men det har ikke gitt resultater så langt..... Har dessverre lest litt vel mye skrekklitteratur de siste månedene, siden det tydeligvis kommer til å bli SÅÅÅ vanskelig å få til dette i min alder..... Huff...
Trultemor73 Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Velkommen skal du være. Jeg hører egentlig ikke til her inne lengre, da jeg fødte det tredje og siste baret mitt for 6 mnd siden. Har alikevel lyst til å dele mine erfaringer med deg. Første svangerskapet mitt endte i en spontanabort, men ble gravid på første prøveperiode etter det igjen. Da var jeg 28 år. Så prøvde vi igjen da jeg var 32 og da ble jeg gravid på 2 prøve periode. Var veldig spent når vi skulle forsøke på sistemann da jeg hadde passert 36 år, men spiren satt på første forsøk. Hadde også lest at det var vanskeligere etter at en hadde passert 35 år. Men dette gjelder jo ikke alle. Det er jo ganske mange som får barn etter fylte 40 år også. Lykke til. Skal se at spiren sitter på neste forsøk.
Stjernemagnolia Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Velkommen skal du være! Ikke tenk mye på alder for som Trultemor73 skriver er det individuelle forskjeller fra person til person og fra par til par. Det jeg vil råde deg til om du ikke har gjort det fra før er å gå til en dyktig gynekolog som kan veilede deg fremover på hva du bør gjøre. Er selv 39 år og har holdt på noen år og vært borti det meste men ennå ikke fått noen barn. Venter nå på oppstart på Riksen til IVF. Grunnen er ikke meg men min samboer som har redusert befruktningsmulighet. Har tatt alle mulige tester og fått en statistisk mulighet for å lykkes på 35% fra Riksen på tross av alder etc på bakgrunn av alle tester som er tatt. Dvs like gode muligher for å lykkes som alle andre par ved IVF. Var selv overrasket over den høye prosentsatsen for å oppnå graviditet. Trodde kanskje Riksen ville gitt oss en sjanse på mellom 10 og 20%. I dette gamet er det tydeligvis bare å stå på og reise seg opp igjen uansett hva som skjer har jeg erfart. Om du har noen spørsmål er jeg behjelpelig med å svare på dem.
Lillemor_36 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2010 Takker for hyggelige svar og gode råd ) Så langt er det heldigvis ingenting som "feiler" meg, som er funnet ut av ihvertfall.... Har eggløsning etter "skjema" og alt er bare fryd og gammen, men er bare så utrolig utålmodig. Det skal jo selvfølgelig skje med èn gang..... Håper det lykkes for dere på første forsøk, og at dere kommer inn til IVF snart ) Det er tydeligvis mye som kan gjøres med barnløshet i disse dager, og takk og pris for det!!!! Jeg tenker litt slik at jeg har jo litt tid igjen å prøve på ennå, siden jeg ikke fyller 37 før neste år. Spør gjerne jeg, dersom det tar tid ) Er litt greit å høre hva som skal skje, av erfarne prøvere!! Ønsker dere lykke, lykke til og håper det blir en liten go'klump på dere snart !!!!! ( Oss også.... ))
Lillemor_36 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2010 Takk! Det er betryggende å høre at det er fullt mulig, selv om jeg ikke er blant de yngste lenger! Har litt tendens til at jeg blir litt stressa, og kun tenker på dette hele tiden..... Har begynt med akupunktur for å stresse ned, og for å hjelpe på prosessen litt, men vet ikke om det funker da... ) )
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Hei du Ta det med ro og stress ned. Jeg ble gravid med vårt første barn i en alder av 37, og fødte etter fylte 38. Den gang tok det oss ca 6 mnd å bli gravide fra vi bestemte oss for å få barn. Nå er jeg gravid med nr. 2 i en alder av godt og vel 40, og den satt etter 2 mnd. Jeg tror at når man prøver for mye og tenker for mye på det å bli gravid, kan det hende at kroppen blir stresset og ikke helt får det til. Vet det er vanskelig å ikke tenkte og prøve, men som sagt. ta det med ro og stress ned. Håper det blir en liten spire på dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå