Gå til innhold

Mannen min drar :(

Anbefalte innlegg

Hei jenter.. trenger litt meninger her..

Samboer reiser til syden neste helg med jobbben. Ikke for å jobbe ,men fordi de fikk en tur for hyggens skyld..

jeg har termin 9. nov så er jo ikke lenge til for å si det sånn..

Reagerte med å bli både skuffet og lei meg fordi jeg ikke syns det passer seg at han drar på "fylla" tur tre uker før termin.

Jeg er bare så redd for å måtte føde alene. Han blir jo bare borte en helg men alikevel..

Hvordan ville dere reagert om mannen deres dro?

Overreagerer jeg ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142422172-mannen-min-drar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel mange meninger om det her, men jeg hadde IKKE vært spesielt begeistra om det var samboeren min det var snakk om. Mest sannsynlig blir det ikke noe fødsel før tiden her, siden jeg er førstegangs, men allerede nå (33 uker) er det så mye jeg ikke klarer å gjøre, at jeg antar at jeg vil trenge hjelp til like mye eller mer når det er tre uker igjen. Dermed ville jeg blitt nærmest "stengt inne" hjemme hvis han dro bort. I tillegg vil jeg gjerne at de siste ukene før fødselen skal være "våre" liksom. At vi får ha den siste tiden alene.

En kommer vel ikke så langt ved å nekte mannen å dra, men det går jo i det minste an å ha en litt ordentlig samtale om det. Så han forstår hva du er redd for, og ikke bare tror at du er vrang.

Lykke til :)

hei du, kjip situasjon egentlig!!

jeg hadde blitt skikkelig skuffa hvis det hadde vært meg!Heldigvis så er det bare en helg det er snakk om,men tror også at det er han som hadde vært mest plaget om babyen hadde kommet mens han var bortreist!

Du får late som du klarer deg Heeelt fint uten han vettu så han får skikkelig dårlig samvittighet når han drar avgårde ;)

Bedre at han drar på guttefylletur nå enn rett etter at du har født =)

Lykke til hvertfall( sats på at ungen din er presis du (=)

Tusen takk for svar..

Godt å se det ikke bare er hormonene mine men at andre også hadde reagert på samme måte.

Status er jo at han reiser uansett så det er jo som du sier at jeg nesten bare må gjøre det beste ut av det og satse på at baby blir i magen .

Jeg er jo ganske mobil så blir ikke "stengt" inne og er ikke avhengi av mannen på den måten.. syns bare det er kjipt hvis dette er den helgen det skjer..

Jaja det skal ikke være enkelt dere :(

Tror faktisk også mannfolka har en helt annen tankegang enn oss på akkuratt dette punket(og masse annet selvsagt) vi er jo ekstra følsomme nå, tenker kansje litt mer baby enn våre bedre halvdel?!

Men kansje han finner noen helt unike babyklær eller ting fra turen?!Det er jo morro da=)

Hei!

Jeg syns overhode ikke at du overreagerer. Jeg kan ikke fatte hva mannen din tenkte på da han takka ja til den turen.. Jeg har også termin 9.November, og samboeren min har "reiseforbud" allerede,og det er de på jobben hans klar over. Det er forresten han selv som har kommet frem til. Det kan godt være at jeg går 2 uker over, men better safe than sorry... Hadde det vært helgetur, der han kunne kommet raskt hjem hadde det vært noe annet, men hva skal han i Syden å vase etter tre uker før termin?! Skjerpings får du si til han.. Nå er det sikkert litt hormoner som snakker for min del, men jeg tror nok de fleste er enig at du ikke setter for store krav hvis du sier at du ønsker han holder seg hjemme fremover;-)

Annonse

Har tatt en prat med gubbelille og virker som om han har forstått at det kanskje er litt drøyt å dra kloden rundt som jeg og hormonene mine ville kalle det så tett på termin... Var bare veldig godt å se at det ikke var emg "problemet" lå hos ;) Tusen takk for svar damer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...