Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Føles som "alle" går når de er 1 år. Jenta mi går litt forsiktig langs bord osv,men har ingen balanse når hun slipper.. Vært litt treg og bedagelig(og harmonisk:-) ) hele tiden.
Tøssa Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 min begynte å slippe seg når han var 13 mnd, nå er han 14 mnd og ikke helt stø ennå men stabber nå rundt her
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Sønnen min er 13 mnd, han går rundt bord osv, har såvidt begynt å slippe taket. men går ikke enda...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Om en ukes tid blir vår lille gutt 15 mnd. Veldig hysterisk om vi prøver å "lure" han til å gå. Tør rett og slett ikke å slippe seg. Har balansen og alt inne, men så var det visst ekstra skummelt å slippe seg.. Jaja, han finner vel ut av det etterhvert..
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Tassen vår har også akkurat fylt 15 mnd. Han kan gå kortere avstander (som tvers over stuegolvet) alene dersom vi sitter i hver vår ende slik at han går mellom oss. Men når han ikke blir oppfordret sånn til å gå, så krabber han i stedet. Elsker å gå, men må ha en liten fingertupp å holde seg i... for trygghetens skyld
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg har ikke inntrykk av at så mange går som 1-åring av alle de barna vi kjenner. Jeg kjenner faktisk ingen 1-åringer som går alene, inkludert min egen datter som fylte 1 år for 5 dager siden. Hun går litt langs bordkanten, står alene noen sekunder uten støtte og går litt uten støtte. Ganske så bedagelig hun her også. Men jeg tror enda det kan ta en stund før hun blir å gå. men jeg stresser ikke med det, hun har vært litt sen med krabbingen også, men plutselig så kommer det. Akkurat nå nyter jeg at hun kan være litt "baby" en stund til. Plutselig så går de selv og gjør det resten av livet, og da lurer man på hva man egentlig stresset med
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 når jeg skrev 1-åringer så mente jeg 12 mnd
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 okei, jeg er litt treg med korrekturlesing, jeg mente: hun går litt MED støtte. Hun går absolutt ikke uten støtte
Nå da? Skrevet 10. oktober 2010 #9 Skrevet 10. oktober 2010 Bare vent, snart knekker hun koden og da er det ingenting som stopper henne!! Vår gutt gikk da han var nesten 14 mnd og det synes jeg var helt ok. Da hadde han god balanse, hadde gått med støtte og rundt bordet siden han var 10 mnd, og vi slapp så mye knall og fall. De går når de er klare for det, ingen vits i å presse på. De må bli sterke i føttene og anklene først og, så ikke ha på henne sko eller tøfler. Snart springer hun rundt og omtrent gir deg hjerteinfarkt på tur mot bordkanten... ! =)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #10 Skrevet 11. oktober 2010 Mini gikk ikke før hun var 14 el 15 mnd.. Så det er normalt!! Nå løper hun rundt her, men så er det ikke lenge til hun blir to år da
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 Min gutt slapp seg ikke før han var 16 mnd, og var egentlig helt avslappa til det. Jeg viste at hs ikke bryr seg før de er 18 mnd. Nå løper han fortest av alle 22 mnd`ingene i barnehagen. Det var mange som maste da: skal han ikke gå snart? Det irriterte meg..
Gjest Kira06 Skrevet 11. oktober 2010 #12 Skrevet 11. oktober 2010 Jeg sier som alle andre her, ikke stress med det:) Datteren min er snart 13 mnd, og jeg får det spørsmålet hver gang vi treffer kjentfolk. Begynner å bli rimelig lei ja.. hehe! Men vesle frøkna går ikke selv enda hun heller. Hun går langs med møbler og når hun dytter ting foran seg, men har enda til gode å ta sine første skritt. Hun har sluppet seg et par ganger når hun har glemt seg, men da faller hun rett på rompa:) Så vi får bare slå oss til ro med at disse barna våre er forskjellige....! (Og nyte tiden før de begynner å løpe rundt med oss etter seg*s*)
Stoltest Skrevet 11. oktober 2010 #13 Skrevet 11. oktober 2010 Slapp HELT av, jenta mi begynte ikke å gå før hun var 18 mnd., (det gjorde visst ikke jeg heller..) og når hun først turte å slippe seg gikk hun stødig som et fjell, begynte å springe nesten med en gang, hun var nok bare typen ti å vente til hun var helt klar før hun satte i gang! Sånn er kanskje din også!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #14 Skrevet 12. oktober 2010 Som alle over skriver: det er helt normalt at ungen ikke går når hun er 12 måneder. Spennet i hva som er normalt er veldig stort. Noen går når de er 10 mnd, andre venter til de er 18 mnd, og begge deler er like normalt. Jenta mi gikk sine første skritt ti dager før hun fylte ett år. Et par uker etter bursdagen gikk hun hele tida. Jeg synes hun var ganske tidlig ute. Lillebroren stabbet sine første skritt like før han var 14 måneder. Og etter det tok det lang tid før han kunne gå noe særlig. Helt fram til han var nesten 15 måneder krabbet han mest, men plutselig løsnet det. Det er stor forskjell på barn. Hos oss er det like stor forskjell på språket. Storesøster var tidlig ute. Lillebroren er nå 18 måneder og sier fortsatt nesten ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå