Gå til innhold

Desperat etter hjelp her:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner meg ikke på el-testene mine i det hele tatt..Har trodd 4 ganger at jeg har hatt positiv el-test hvor jeg mente strekene var like sterke (har hatt to streker i over en mnd nå) men den blir ikke ordentlig svak igjen..teststreken er så ujevn i fargen, der urinen treffer først er streken like sterk som kontrollstreken men blir svakere videre..Vil det si at testen er svakere eller at den fortsatt er veldig sterk?En ting er å ikke å ha hatt mensen på 3mnd, men i tillegg ha el-tester som lurer meg så mange ganger da blir jeg helt SPRØ!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, vet ikke om dette blir så mye til trøst eller hjelp, men jeg har også hatt det slik i perioder med lange og ustabile sykluser. Tror dessverre det hører med til å ha litt rotete hormoner (vet du noe mer om hvorfor du har lange sykluser?). Når det er orden i sysakene, er jo LH-nivået lavt, får så en rask stigning, for så å gå raskt tilbake igjen. Lange perioder med utslag på testene er en indikasjon på problemer, dessverre. (For jeg antar du er sikker på at du ikke er gravid - graviditet kan nemlig gi utslag på LH-tester?)

En mulighet er å prøve å tempe og sjekke slim i tillegg, slik at du har litt flere holdepunkter enn bare testene (du kan foreksempel bruke fertilityfriend.com). Med flere indikasjoner på hvor du er i syklusen, er det lettere å konkludere, men ulempen er at man blir veldig opphengt i babyprosjektet (temping må man gjøre hver dag, dvs man får en liten påminnelse hver eneste dag).

Evt kan du prøve digitale tester som ikke har så mange fortolkningsmuligheter, men det blir jo fort dyrt når man driver i divisjonen for tremånederssykluser (har vært der, så jeg kjenner til frustrasjonen og usikkerheten).

Lykke til med jakten på gullegget!

Skrevet

Tusen takk for svar..

Dette er min første pp og har ikke fått noe syklus etter at jeg sluttet på p-pilla i juli..(dvs ikke fått mensen siden jeg sluttet) håpet jeg skulle få en nogenlunde syklus etterpå, men der tok jeg kraftig feil..Hvis dette fortsetter så må jeg nok sjekke el på andre måter neste pp..Ville bare prøve meg litt fram denne pp siden det er 1pp.. Er ikke gravid så kan ikke være det som gir utslag heller..Nå skal jeg til legen imorra så da håper jeg at jeg kan få noen svar etter det.. Siden du har opplevd det samme, gjorde du noe for å korte ned syklusen?

Skrevet

Åja, hvis du bare er i første pp, og det er etter p-piller, er det nok sikkert håp! Det er vel en del som trenger litt tid på å komme i gjenge igjen, særlig hvis man har brukt p-piller lenge. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville prøvd å ha litt is i magen og heller vente litt med temping og denslags, men her må du bare kjenne hva som føles riktig.

Jeg har pcos, dvs cyster på eggstokkene og litt forstyrret hormonspeil, så det blir en helt annen skål. Jeg har hatt god erfaring med metformin (som egentlig er en insulinregulerende medisin såvidt jeg husker), men dette blir nok ikke så relevant for deg. Bra du får snakke med en lege, da finner du ut av om det bare er snakk om å gi kroppen litt tid, eller om du trenger kraftigere drahjelp.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...