Gå til innhold

Noen andre som opplever dette? (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 29 og sliter veldig med bekkenløsning. Men nå har jeg fått veldige smerter i leddene. Spsielt i fingerleddene. Det gjør vondt å knytte nevene

Og så har jeg sykt vondt nedover beina. dette kommer nok litt av bekkenløsninga også, men det stråler så veldig. Og det gjør konstant vondt, ikke bare når jeg beveger meg.

Jeg har så vondt i kroppen idag at jeg kjenner jeg er kjempegretten. Ikke noe moro når mannen i huset er på jakt og jeg passer de 2 andre barna våre.... =(

Noen andre som har hatt det sånn og vet hva det er og viktigst av alt: ER DET NOEN SOM HAR TIPS MOT DETTE? Hjelper det f.eks. om jeg tar meg paracet mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har det og på samme måte. Det som hjelper for meg på leddene er å holde dem varme, eller ta en varm dusj når det er skikkelig ille.

I forhold til strålingen nedover i beina, syns jeg det bare hjelper når jeg får løsnet opp i musklene så det slutter å spenne seg. Fikk tips av fysioterapeut om tennisballer så nå ligger jeg med dem under rumpa og rugger litt frem og tilbake og flytter rundt på dem med jevne mellomrom. Det er vondt men da "slipper" musklene, må holde på i ca en halvtime.

Ellers så hjelper det og med litt massasje fra gubben:)

Håper noe av dette kan hjelpe.

Skrevet

slik har jeg det også. ikke så mye i fingrene, men stråler nedover beina, kjenner det i knærenen, i lysken og i magen, og stråler fra korsryggen og oppover. dette kommer av kraftig bekkenløysning. er fordi jeg er sliten får jeg beskjed om, du må slappe av, ( selv om det ikke er lett) så er det bare det som kan hjelpe på at det ikke blir værre. jeg er i uke 36, og er blitt sofasliter :( har ikke klart å ta det med ro før det er så vondt at tårene kommer, så anbefaler deg å ta det mest mulig med ro fremover.

synes også at magnesium hjelper mot krampene og smertene i bena :)

Skrevet

hei!

Jeg har ikke hatt noe bekkenløsning, men har hatt smerter i leddene..

Spesielt i hofter og knær. Og det har vært mest vondt om natten.

Nå har jeg også vondt i fingrene... tror kanskje denne smerten kommer pga væske i leddene. Med meg har det hjelpt med paracet:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene! Jeg skal i alle fall få kjøpt meg tennisballer! =)

Skrevet

Hei:-)

Har du mulighet til å ta et varmt bad? Det har hjulpet meg veldig. Jeg har kun ei jente på 11 år fra før så jeg føler skikkelig med deg som har to små å holde styr på. Jeg har fått rekvisisasjon på svømme behandling. Gleder meg til å se om det hjelper:-)

Lykke til, føler med deg:-)

Skrevet

Hei Anne Grete termin 1.1.11!!!

Jeg har også problemer med smerter i leddene. Jeg fikk faktisk en hendvendelse fra legen til en massasje terrapaut. De trykker litt på punkter osv, og det synes jeg faktisk fungerer! Har hatt mest plager i bena og i skuldrene/armene. Men det kan være verdt ett par forsøk hvis du føler du har prøvd nesten alt :) Er forresten like langt på vei som deg.. har også termin 1.1.11 ;))

Lykke til hvertfall!! :)

Skrevet

Sliter med omtrent det samme, og har fått henvisning til bassengtrening med fysioterapeut. Begynner nå på onsdag og er spent på hvordan det fungerer..

Har termin 4. januar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...