Gå til innhold

Hva er din hemmelighet til verdens beste fårikål?? UT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spe ut kraften med mel, da blir den mye bedre og litt tykkelse på sausen!

Skrevet

Ha litt mel og masse salt og pepper mellom lagene i tillegg til pepperkuler :)

Skrevet

Smaken ligger i fettet og knokene, så jeg kjøper kjøtt med en del fett på, + en pakke med LITE fett, så tar jeg halvt om halvt og fryser resten til neste gang.

Bruker kun lam, og lar den stå kun på damping i 3 timer. Det skal IKKE koke!! Bruk godt med salt og pepper:)

Skrevet

Ikke noe tullball og tillegg.

Kun kål, kjøtt og pepper og salt lagvis. Kok opp vann i vannkoker f.eks og hell over og kok opp og la det koke til kjøttet er mørt. Enkelt og greit og fantastisk godt.

Skrevet

Bare dampe?

bruker du rist i bunnen av kjelen da eller?

Skrevet

Å la det koke minst 2 timer, samt benytter alltid lammelår i skiver, ikke fårikålkjøtt-pakker, der er det så mye slings og ekkelt. I lammelårskivene er det mye kjøtt og litt fett og bein for smakens skyld.

Har salt,pepper og litt mel mellom lagene.

Skrevet

Ferskt kjøtt, masse hel pepper, masse kål, og legger kålen opp i etter at kjøttet har fått dampet en time alene. Da blir det mye bedre smak på kraften og kålen blir ikke så vassen.

Skrevet

Jeg bruker rist ja:)

Har en kjele med tilhørende rist, men du kan også legge 4 kronestykker under kasserollen (rett på plata), det funker som en "utvendig rist".

Skrevet

unngå seigt og trevlete kjøtt ala first price!

Skrevet

For guds skyld, ikke ha mel på...det smaker ræva:-(

Lag heller en hvit saus ved siden av,som er basert på kraften fra fårikålen.

Og bruk lam ikke sau.Bruker du sau smaker den som en regnfull islender (genserne) med kål.UHU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...