Gå til innhold

Lese til baby i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

E dær non som læse til babyen i magen? Kan dette ha nåkka å si me tanke på læsing seiner? Altså, om de kan kjenne i jæn lydan osv, ikke at de kjenne historian, men ja, den rolie følelsen av å bi læst tel ve sengetid osv?? Klar ikke å snakke så mye tel baby i magen som æ kansje sku ha gjort, kansje lettare å lese ei bok eller no, eller e det heilt på tryne?? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte litt :)

Skrevet

Jeg tror det beste er å gjøre det som føles naturlig. Hvis du føler at det er rart å snakke til baby i magen, så trenger du ikke gjøre det. Babyen hører deg jo prate når du snakker ellers med andre mennesker.

Jeg verken leser eller synger til babyen i magen. Jeg gjorde det ikke så mye i forrige svangerskap heller.

Men nå synger jeg for snuppa hver kveld, så da hører jo lillebror i magen også sangene. Ellers føles det ganske unaturlig for meg å skulle snakke eller lese til babyen i magen, derfor lar jeg vær. Tror de første båndene mellom mor og baby går mer på instinkter, altså at man gjør ting automatisk hvis det skulle være nødvendig. Som f.eks at man tar og stryker seg på magen. Og når babyen er født lager man rare babylyder og grimaser til babyen.

Skrevet

Jeg har fått det spørsmålet av flere: "Snakker eller synger du til babyen i magen da..??" Det kan nesten virke som veldig mange gjør det, men jeg føler som deg at det blir litt rart og unaturlig! Har prøvd litt mens samboer er på jobb... men føles jo på en måte som om jeg synger og snakker med meg selv! Så jeg må si meg enig med Veslandsfanden her om at man bør gjøre det som føles naturlig! For selvfølgelig kommer jeg til å både synge og snakke til babyen min når den kommer ut!! :)

Men du er iallefall ikke alene om å ikke synge og ha lange samtaler med magen! ;)

Skrevet

Heia!

Jeg synger samme sengen hver kveld til babyen, og synes det er en veldig fin ting å gjøre. Jeg tror faktisk at han får litt roen og, får som regel er det stille etter nattasangen..snodig!!

Gjør akkurat det du føler for! Jeg har sunget isiden uke 28 ca..og er nå snart 33 uker:)

Skrevet

Forresten så kompenserer jeg min manglende sang med en spilledåse i form av en hønebamse! Den spiller Somewhere Over the Rainbow... :)

Spiller den hver kveld når jeg legger meg så han skal kjenne den igjen når han kommer ut... Skal bli spennende å se hvordan han reagerer på den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...