Gå til innhold

Slim med lysegrønn farge...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 6 mnd og har plutselig hatt mye av slimete avføring (sorry detaljer) med alt fra lysegrønn farge til mørkegrønn farge. Hun har i tillegg vært en del urolig de siste tre ukene,hatt vanskelig for å legge henne i tillegg til at hun nekter å spise mat.

Kan det ha noe med saken å gjøre? I natt bæsjet hun 4 ganger,og har allerede bæsjet to slike bleier siden vi stod opp. Lurer på om hun har rett og slett har vondt i magen. Eller er det den berømte tannbæsjen??

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen synspunktert?

Skrevet

Får hun MM eller MME? Jenta mi hadde slimete grønn avføring et par dager, men det gikk over av seg selv. Var vel ca 4mnd da. Fikk kun MME, ingen tenner på gang.

Om hun får MM; kan det være hun reagerer på noe du spiser? Om hun får MME, vet jeg ikke hva det kan være, men jeg ville hørt med lege (evt helsesøster om du har tillit til henne)

Skrevet

Skal til helsesøsteren i morgen så får nok forhøre meg litt der... Er litt bekymret da det er så mye slim og ingen avføring.

Jenta mi får mm og spiser et måltid om dagen (ikke det en gang).. Er veldig usikker på hva det kunne være hun skulle ha reagert på. Det eneste jeg har spist som jeg ikke bruker å spise er så vidt det er litt kjøtt. Kan det ha noe med saken å gjøre? Spiser jo fisk hele tiden..

Skrevet

Spiser hun kun et måltid MM på hele døgnet?? er hun slapp også eller? Ønsker deg masse lykke til Aldri kjekt når man bekymrer seg for barna sine.

Skrevet

Jenta mi har også hatt det sånn. Ammer du ofte? Noen fortalte mega t det ofte er litt slimete og grønt når maten går fort gjennom systemet, for eksempel når de spiser mye. Hvis hun virker å ha det bra eller, og legger på seg er det sikkert ingenting, men det er jo alltid greit å høre med hs.

Skrevet

ja,skulle ønske hun spiste en hel posjon med grøtiaf,men hun liker ikke mat. Så jeg fullammer henne i tillegg til at hun får kveldsmat. Må si at allmenntilstanden hennes er fin,men hun har enkelte dager vært roligere enn andre.

Skrevet

Ammer ca hver 3 time også på natten. Av og til oftere på natta...Hs sa jeg måtte begynne å gi henne grøt på 5mnd kontrollen da vekta begynte å gå ned i tillegg til at hun våknet oftere om natta og dette ikke gav seg. Altså ingen "økedøgn".

Veide henne for 1 uke siden og da hadde hun lagt på seg 100gram på litt over 3 uker. Er dette lite?

Ellers så virker det som hun har det greit. Hun våkner mye om nettene,vanskelig å legge i sin egen seg, våkner mange ganger om natta,vil ikke leke seg selv lengre...men dette kan vel også tilskrives sperasjonsangst kanskje?

Skrevet

Hei

Vi opplever akkurat det samme med vår gutt nå. Han har hatt slik avføring den siste 1,5 uken. Jeg fikk vite av familie at avføringen har ulike farger.. likevel når jeg veide gutten i dag og oppdaget selv at han hadde bare lagt på seg 250 gram på 3 uker, så reagerte jeg. Tok kontakt med helseseøster og hun bekreftet at det var litt lite vektøkning. Hun sa også at grønn avføring kan ofte indikere at de ikke er helt på topp i helsen. Hun spurte om gutten vår var forkjølet feks. noe som vår gutt er. Hun bad meg om å komme inn igjen om en uke for å se om hvordan utviklingen av vekt og avføring har vært siste uken. Jeg fikk også beskjed om at hvis det skjer forverringer i tilstanden hans, måtte jeg ta kontakte lege og ikke vente til helsesjekk om en uke. Vet ikke om dette hjelper deg så mye men det er min erfaring. Håper dere er på bedringens vei!

Skrevet

HVordan gikk det til HS???

Skrevet

Var til helsesøsteren i dag og hun mente at det kanskje kunne være at maten ikke ble fordøyd bra nok. Hun anbefalte å gi noe annet enn grøt en ukes tid for å se om det rettet seg opp igjen. Så har fra og med i dag har jeg gitt henne grønnsakspure/suppe til kveldsmat.

Hun hadde også lagt lite på seg den siste mnd. Bare 100gram :( Kjenner jeg blir litt bekymra.. Helsesøsteren mente også at dette var lite. Hun sa at kurven absolutt ikke måtte gå lengre ned og at hun ikke kunne holde kurven,men at den heller måtte komme seg opp nå. Fikk ny time om 14 dager til kontroll. Hvis det ikke hadde bedret seg til da skulle hun vidresende henne til barnelege.

Kjenner jeg er litt bekymret siden hun allerede har hatt grønn avføring i 2 uker snart også skal jeg liksom la henne plages slik i 2 uker til om ikke mer!

Det har også blitt værre de to siste dagene. Har måttet skifte bleie på henne opp til 14 ganger om dagen..

Det kan jo være at hun har fått et magevirus også? Lurer sterk på om jeg skal ringe fastlegen min i morgen..

Hva ville dere ha gjort?

Må legge til at allmenntilstanden hennes er jo grei. Bare en anelse roligere enn vanlig og ellers veldig sutrete. Nekter å ligge å leke lengre og vil bare holdes.

Skrevet

Ser jeg har en del skrivefeil her gitt..Skulle hatt noen komma´er og "og"´er med,men pytt sann..Dere skjønner vel hva jeg mener :)

Skrevet

Hei igjen. Jeg vet ikke om jeg er den rette til å svare for jeg har funnet ut at det er like greit å dra til legen om jeg er bekymret i stedet for å vente. Legen min mener også at det er like greit å undersøke ting når det gjelder barna. Ikke ammer jeg heller så jeg aner ikke hva som er normalt i forhold til antall bæsjebleier, men synes nå at det høres mye ut med 14 bleier om dagen da?? Du skrev tidligere at hun begynte å gå ned i vekt til 5 mnd ktr om jeghusker rett, og fikk beskjed om å starte med grøt. Du hadde veid henne for ei ukes tid siden og da hadde hun lagt på seg 100 g de siste tre ukene. Da du veide henne i går; var det 100 g opp fra 5 mnd ktr eller?

Om magefølelsen din sier at du bør høre med fastlegen, synes jeg du skulle gjøre det. Går det an å få bare en telefonsamtale med legen da så du kan legge frem saken der og så få høre om han/hun mener du skal komme inn på undersøkelse? Jeg hadde gjort det, men det er som sagt fordi jeg har funnet ut at både jeg og barna får det bedre om jeg slipper å gå å bekymre meg så mye;)

Skrevet

Hun hadde bare lagt på seg 100 gram siden 5mnd kontrollen. Jeg ringte fastlegen i dag og fikk time til henne i morgen.

Er som du sier,like greit å sjekke det ut. Og er bekymret for får jo ikke i henne noe mat av en eller annen grunn så har iaf lyst til å utelukke at det er magevirus.

Skrevet

Bra du fikk komme så snart da:) Håper det uansett ordner seg selv fort..

Skrevet

Takk for alle svar :)

tintafant-m/2 jenter, takk for det! Håper også det ordner seg snart :)

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...